Köpråd: Beslutsångest för förstbil, Volvo 940 ltt

Skarin
31 maj 2012 · 33 Inlägg

RD_87 skrev:

Skarin skrev:

RD_87 skrev:

Om du inte ska ställa ut så är det lätt, det jobbigaste är väl att demontera kofångaren för att komma åt.

Om vi säger såhär, jag ska ju inte ställa ut men den ska ju inte köras sönder heller så jag vill ju ha ett "normal" bil utseende på lacken fortfarande så det inte ser ut som man har rollat med färg där.

Riktig rostskyddsfärg på sprayburk, liten klick spackel & lite bättringsfärg så syns det inte på ett par meter. Det blir ju aldrig som nytt men det sticker ju inte i ögonen.

Aha okej men om jag blästrar då?

RD_87 Skrotsamlare
31 maj 2012 · 4 031 Inlägg

Skarin skrev:

RD_87 skrev:

Skarin skrev:

Om vi säger såhär, jag ska ju inte ställa ut men den ska ju inte köras sönder heller så jag vill ju ha ett "normal" bil utseende på lacken fortfarande så det inte ser ut som man har rollat med färg där.

Riktig rostskyddsfärg på sprayburk, liten klick spackel & lite bättringsfärg så syns det inte på ett par meter. Det blir ju aldrig som nytt men det sticker ju inte i ögonen.

Aha okej men om jag blästrar då?

Radar upp det i ordning. Punktblästra, rostskydda med nån bra rostskyddsprimer. Spackla, slipa & fyll på primer om du slipar genom rostskyddsfärgen. Lacka, klarlacka & ta en öl för att belöna dig själv.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Skarin
31 maj 2012 · 33 Inlägg

RD_87 skrev:

Skarin skrev:

RD_87 skrev:

Riktig rostskyddsfärg på sprayburk, liten klick spackel & lite bättringsfärg så syns det inte på ett par meter. Det blir ju aldrig som nytt men det sticker ju inte i ögonen.

Aha okej men om jag blästrar då?

Radar upp det i ordning. Punktblästra, rostskydda med nån bra rostskyddsprimer. Spackla, slipa & fyll på primer om du slipar genom rostskyddsfärgen. Lacka, klarlacka & ta en öl för att belöna dig själv.

Får bli på detta sätt om köpet blir av! Tack för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang