Hatthylla Bmw E34

Metzeler
28 maj 2012 · 5 Inlägg

halloj där. tänkte höra fall någon har prövat att trycka in x2 6/9 i hatthyllan på en E34 Sedan.

Måste man bygga en låda åt dom så inte basen trycker ut dom etc?

Kom gärna med massa tips! har ett par mtx 6/9 med tillbehörande steg som jag tänkte sätta dit. fall det n u kmr bli någon skillnad

BMW M5 (1991)
M_icke_
28 maj 2012 · 3 466 Inlägg

Metzeler skrev:
halloj där. tänkte höra fall någon har prövat att trycka in x2 6/9 i hatthyllan på en E34 Sedan.

Måste man bygga en låda åt dom så inte basen trycker ut dom etc?

Kom gärna med massa tips! har ett par mtx 6/9 med tillbehörande steg som jag tänkte sätta dit. fall det n u kmr bli någon skillnad

Har du basar i skuffen är risken stor att dom kommer trycka sönder 6x9orna. Lådor kan man bygga men dessa kommer blir så pass stora att du inte kommer ha särskilt mycke sikt kvar genom bakrutan.

Jag hade skippat 6x9orna..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
kolsvajansson
28 maj 2012 · 875 Inlägg

När jag hade en e34 så hade jag 2x12" bas med baslåda i skuffen så 6x9orna fick absolut inte plats...köpte därför högtalarlådor till dessa från stylingbutiken tror jag det var och detta funkade faktiskt bra;) lådorna stod bakom nackstöden så att man fick den sikt man behövde bakåt!

M_icke_
28 maj 2012 · 3 466 Inlägg

kolsvajansson skrev:
När jag hade en e34 så hade jag 2x12" bas med baslåda i skuffen så 6x9orna fick absolut inte plats...köpte därför högtalarlådor till dessa från stylingbutiken tror jag det var och detta funkade faktiskt bra;) lådorna stod bakom nackstöden så att man fick den sikt man behövde bakåt!

Dock är dessa färdiga lådor alldeles för små så man blir av med midbasen...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Metzeler
3 juni 2012 · 5 Inlägg

Det är då kanske bara värt att köpa nya 5.25 runtom eller vad det är för mått på dom?

Isf någon som har någe tips?

BMW M5 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang