Styrenhet och övrigt trim till passat 1,8t

almgrenftw
31 maj 2012 · 11 Inlägg

hej jag har en passat 1,8t 00a min fråga är om man skulle kunna ta en chippad styrenhet från en 05a? även hur down pipe, sport luftfilter osv passar? då en polare har en 05a som är chippad och allt å den ska göras orginal smile

tacksam för alla svar! tack på förhand tongue

Tobbetdi Diesel ska man ha!
31 maj 2012 · 482 Inlägg

Tveksamt då det är olika typer av motor.
Men det är ju bara att plocka fram styrenheterna och jämnföra alla nummer. Stämmer de överens så behöver inget kodas om.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
almgrenftw
31 maj 2012 · 11 Inlägg

okej får prova det tackarr smile

Beeenny
31 maj 2012 · 982 Inlägg

Ja skulle ta en 99ans box till min gamla passat 00a va inte ens samma kontakt till boxen..dp och filter passar direkt på.

almgrenftw
3 juni 2012 · 11 Inlägg

okej, tackarr!smile

cheffer
4 juni 2012 · 1 422 Inlägg

Båda är alltså 1.8t? Tveksamt om du bara kan flytta rakt över men det kan gå sålänge det är samma modell av box, som tobbe sa men de andra grejerna passar rakt på. Samma motor är det väl ändå mellan 00-05 (passat b5 1.8t 150hk) men eftersom det är ett facelift mellan årsmodellerna så är jag osäker på det där med boxarna så jag skulle inte göra för stora förhoppningar. Finns väl rätt billiga chip till dessa annars. Förstår ju att du såklart vill ha ett gratis om du kan komma åt men det visar sig ju.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
4 juni 2012 · 482 Inlägg

cheffer skrev:
Båda är alltså 1.8t? Tveksamt om du bara kan flytta rakt över men det kan gå sålänge det är samma modell av box, som tobbe sa men de andra grejerna passar rakt på. Samma motor är det väl ändå mellan 00-05 (passat b5 1.8t 150hk) men eftersom det är ett facelift mellan årsmodellerna så är jag osäker på det där med boxarna så jag skulle inte göra för stora förhoppningar. Finns väl rätt billiga chip till dessa annars. Förstår ju att du såklart vill ha ett gratis om du kan komma åt men det visar sig ju.

Det är olika motorer 3b (97-00) har tex vattenpump som drivs av spårkilrem och har tändspolar som skruvas fast på ventilkåpan.
3BG (01-05) har vattenpump som drivs av kuggremmen samt tändspolar som bara trycks ner över tändstiften. Det finns 3-4 olika (om inte mer) 1.8T med olika motorkoder och kW antal.. Det är lite av en djungel.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
almgrenftw
5 juni 2012 · 11 Inlägg

fyfan.. nej jag steg 1+ ar den nog isället smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang