4190
Sök

Chip från ebay, BMW E34 525 m50b25

BMW-frälst
156 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av ett sånt här chip:

BMW E36 325i E34 525i M50B25 chip Dyno-made 217HP 272NM with/out Vanos
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi … 811wt_1189

För 900 sek + frakt så verkar det lite för bra för att vara sant, om man jämför med svenska återförsäljare.
Å andra sidan så är det bara en relativt enkel IC-krets...

/Stefan
Senast redigerat av Steffel (3 juni 2012)

1 319 Inlägg
3 juni 2012
Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det. Det där är nog ren smörja..

_----------'

12 086 Inlägg
3 juni 2012
Jag köpte chip på ebay till min 525iX jag hade, tror jag gav 400 spänn eller nått.
Huruvida det gav någon effekt kan jag inte säga, men det flyttade varvstoppet 500rpm och det va skitgött att kunna dra lite extra på varvet smile

1 422 Inlägg
4 juni 2012
Går ju alltid att testa men jag rekommenderar ingen obeprovade grejer till motorstyrenheten från ebay iaf, jag skulle avstått. Finns billiga chip i Sverige för 525 om du vill åt det, dessutom av en kille som är rätt känd inom bmw kretsar. Leta här:
http://shop.fekzen.se/category.php?id_category=19

197 Inlägg
4 juni 2012
Steffel, säljaren på Ebay har delvis gömd omdömen dvs du kan läsa omdömen men har ingen aning vad han sålda. Han kanske har sålt 270st kaffefiltrar och alla blev nöjd sen helt plötsligt försöker sälja dyrare grejer som är  bara skit.  Det enda bra orsak att göra avslutade auktioner "privat" som han gjorde är att om det är nånting som kan vara pinsamt (typ sexleksaker) för köparen.  Det har hänt flera gånger på tradera att någon säljer 100st "5 kronors" grejer för att samla på perfekt omdömen sen helt plötsligt säljer saker för flera tusen kronor var.(typ 50st nya ipad för 2000 kronor stycken) Säljaren tar emot pengarna (folk litar eftersom han har strålande omdömen från tidigare) och säljaren försvinner med pengarna.

Va försiktigt med såna "udda" saker på Ebay som döld omdömen.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

BMW-frälst
156 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Tack före era svar!

AutoCool skrev:
Steffel, säljaren på Ebay har delvis gömd omdömen dvs du kan läsa omdömen men har ingen aning vad han sålda. Han kanske har sålt 270st kaffefiltrar och alla blev nöjd sen helt plötsligt försöker sälja dyrare grejer som är  bara skit.  Det enda bra orsak att göra avslutade auktioner "privat" som han gjorde är att om det är nånting som kan vara pinsamt (typ sexleksaker) för köparen.  Det har hänt flera gånger på tradera att någon säljer 100st "5 kronors" grejer för att samla på perfekt omdömen sen helt plötsligt säljer saker för flera tusen kronor var.(typ 50st nya ipad för 2000 kronor stycken) Säljaren tar emot pengarna (folk litar eftersom han har strålande omdömen från tidigare) och säljaren försvinner med pengarna.

Va försiktigt med såna "udda" saker på Ebay som döld omdömen.

Det här såg jag inte / tänkte inte på. Men det är sant.

Måste ta mig en funderare om jag ska beställa eller inte. Men det lutar åt fekzen.

/Stefan

Sök