Volvo 850 glt, vilken bränslepump?

olaring
4 juni 2012 · 5 Inlägg

Hej alla!
Har en 850glt från -92 och är ganska övertygad om att bränslepumpen håller på att gå åt skogen. Motorn stannar rätt ofta nu men går (hittills) igång igen efter att man brutit tändningen och slagit på den igen ett par gånger. Kollade Mekonomen och då finns där två bränslepumpar för montering i tank, en för 990:- och en för över 1800:-. Min fråga helt enkelt är vilken ska jag köpa??

Tacksam för hjälp.

falmo
7 juni 2012 · 473 Inlägg

det kan de hjälpa dig med om du ger dem ditt regnummer

Brådhis * Voff voff *
7 juni 2012 · 10 285 Inlägg

olaring skrev:
Hej alla!
Har en 850glt från -92 och är ganska övertygad om att bränslepumpen håller på att gå åt skogen. Motorn stannar rätt ofta nu men går (hittills) igång igen efter att man brutit tändningen och slagit på den igen ett par gånger. Kollade Mekonomen och då finns där två bränslepumpar för montering i tank, en för 990:- och en för över 1800:-. Min fråga helt enkelt är vilken ska jag köpa??

Tacksam för hjälp.

Har du testat att byta bränslepumpsrelä? Väldigt vanligt fel på dessa bilar och ger samma fel som du beskriver.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 juni 2012 · 5 650 Inlägg

jonnielahti skrev:
ena är med tankarmatur och andra utan?

precis och då köper man ju bara själva pumpen. förutsatt man inte har tummen i arslet och vill byta ut allt för man tycker de är jobbigt och pilla lös gammla pumpen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
falmo
8 juni 2012 · 473 Inlägg

testa först med separat ledning om pumpen verkligen är kass för funkar den (ska brumma) så är det som brådhis nämner vanligt att relät pajjar

KHRacing
8 juni 2012 ·

Biltema 499kr typ.
har du tankat E85 så kan du slänga pumpen & byta filtret.
de klarar inte detta tyvärr.
Been there dona that got the t-shirt

olaring
9 juni 2012 · 5 Inlägg

Tack för er input alla. Relät har jag läst om att det kan orsaka stopp. Kan ju alltid testa det också!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang