2410
Sök

M60B40 530 låda

66 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Hej

Kommer att sätta i en 540 motor i en manuell 530 och den kopplingen håller ju inte för det. Så det jag undrar är om det är någon som har någon smart lösning på det. Länka gärna till hemsidor som säljer kopplingar,tryckplattor och dylikt. Har redan kollat på bakaxel och kunde inte hitta något där. Det kommer antagligen åka i en ess kompressor också så ska hålla för det också.

Om ni vet att det är något annat som kan gå fel tex något med elen skriv gärna det. Alla tips är välkommna
Senast redigerat av BengtAchmed (11 juni 2012)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
10 juni 2012
Du måste ha motorstyrningen från 540 motorn.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

66 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Okej. Vet du om det funkar att byta 530 kopplingen mot en 540 koppling?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
10 juni 2012
BengtAchmed skrev:
Okej. Vet du om det funkar att byta 530 kopplingen mot en 540 koppling?

Ingen aning faktiskt, när jag skulle göra samma bygge så var planen att bara köpa en värre 530 koppling, typ 6-pucks koppling.

66 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Förresten vet du om det kan bli något problem med motorstyrningen för att den är inställd på en automatlåda eller något sånt?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
11 juni 2012
BengtAchmed skrev:
Förresten vet du om det kan bli något problem med motorstyrningen för att den är inställd på en automatlåda eller något sånt?

Man kan köra bilen med motorstyrningen från 530n, men då kommer bilen i stort sätt gå som en 530 också.
Jag pratade med en kille som hade bra koll på motorstyrningen, han sa att man borde vara tvungen att ha motorstyrning från en manuell 540, och det skulle han kunna bygga sa han.
Han heter Fekzen här på garaget. 
För att bli av med indikeringarna i instrument panelen från automatlådan så räcker det att byta kod pluggen, men jag såg nu att du skulle sätta motorn i en manuell bil så de blivit inget problem:)
Senast redigerat av marwin_of_sweden (11 juni 2012)

Sök