5149
Sök

Hu 805 vägrar mata ut skiva

Trucker
1 220 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Råkade stoppa in en mp3 skiva i min HU 805 och nu vägrar den mata ut skivan, så hur far ja ut den? vill ju gärna kunna spela nån skiva när man är ute å åker! ha som dåligt med band:lol: så nån som vet nåt??

Vissa är bara bättre än andra!

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
9 juni 2012
bara slänger ut lite ideer:

nollställ, stereon, ( ryck säkringen, koppla bort batteriet, i några minuter och när du har kopplat ihop igen försök direkt att få ut skivan )

använd våld, med finess, pincett eller små tänger att dra ut skivan för hand när stereon är avstängd,

ta ut stereo, och skruva isär den, ta ut skivan

förresten så oavsett skiva så ska en stereo alltid kunna mata in/ut den, så kan vara att din huvudenhet är trasig....
( tror inte att den skulle varit programmerad :" nej det här är en piratskiva , nu är den konfiskerad...." )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Trucker
1 220 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
offfroad skrev:

nollställ, stereon, ( ryck säkringen, koppla bort batteriet, i några minuter och när du har kopplat ihop igen försök direkt att få ut skivan )

använd våld, med finess, pincett eller små tänger att dra ut skivan för hand när stereon är avstängd,

förresten så oavsett skiva så ska en stereo alltid kunna mata in/ut den, så kan vara att din huvudenhet är trasig....
( tror inte att den skulle varit programmerad :" nej det här är en piratskiva , nu är den konfiskerad...." )

ska prova med det.. lite irriterande å bara kunna lyssna på radio.. dock osäker på om ja bryter strömmen om ja måste knappa in nån kod sen för att starta den, för nån sån ha ja inte sett, dock inte letat heller

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
11 juni 2012
teamvolvoracing skrev:
offfroad skrev:

ska prova med det.. lite irriterande å bara kunna lyssna på radio.. dock osäker på om ja bryter strömmen om ja måste knappa in nån kod sen för att starta den, för nån sån ha ja inte sett, dock inte letat heller

jah att bryta strömmen har jag hört är en sådan lite mysko sak som kan fixa till massor av elektriska problem ( sådan konstiga problem ) men det där med kod , de vet jag inget om , vissa eftermarknads huvudenheter har någon låskod men org har jag ingen aning om... ( som allt på internet , testa PÅ EGEN RISK )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

847 Inlägg
11 juni 2012
HU-805 har ingen kod, de är programerade till bilen istället
Händer ibland att CDväxlaren går sönder på HU-80x tyvärr

Trucker
1 220 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Jungmar skrev:
HU-805 har ingen kod, de är programerade till bilen istället
Händer ibland att CDväxlaren går sönder på HU-80x tyvärr

aha blir å bryta lite ström i spelaren då å hoppas på de bästa! sitter ingen växlare i bilen så de problemet slipper jag

847 Inlägg
12 juni 2012
Vad sitter den i för bil förresten?

Forummoderator
26 548 Inlägg
12 juni 2012
Gissar i en Volvo S70?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
jodå mack har så rätt! Volvo s70 2,4 -00 bilen kommer komma upp här framöver bara jag och mack har varit ute och fotat lite så jag har några sjysta bilder att lägga in

847 Inlägg
12 juni 2012
Då är det väl en SC? De har kod..

847 Inlägg
12 juni 2012
Volvos HU-80X serie är den som sitter i P2 bilarna och de har en 4 skivors växlare och kräver ett slutsteg då de endast har lågnivå + centerutgång

* Voff voff *
11 073 Inlägg
12 juni 2012
Bara för att reda ut röran lite... smile

SC-XXX = x70 97-00 (och förstås även C70 fram till 04).
HU-XXX = S80/S60/V70N.

Det finns ingen HU-805! Däremot finns HU-801 och HU-803 samt även HU-850, men dessa sitter i S80/S60/V70N.

Det finns dock SC-805 och dom satt i x70 97-00 och dom har kod men ingen inbyggd CD-växlare.

Sedan finns en hel drös andra huvudenheter, men det här var iaf dom som börjar på 8 (om vi bortser från SC-801 och SC-802)... smile

Det troligaste är alltså att trådskaparen har en SC-805 i sin bil.

Kanske även ska tillägga att jag råkat ut för samma sak som trådskaparen ett flertal gånger. Då stängde jag av bilen och tryckte på knappen för att mata ut skivan (med bilen avstängd och nyckeln urtagen) och då matade den snällt ut den.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (12 juni 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök