5285
Sök

Slutsteg, problem med Power/effekten försvinner.

3 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Bilen är en Audi A3 -01

Jag har en JVC KD-R921BTE med GAS PRO600 Slutsteg och GAS GS1222 Bas, på det är det draget kablar med 21 mm/2 dia , plus och likadan jord, till slutsteget sitter det en remote dosa med nivå ratt och power lampa, systemet är avsäkrat vid batteriet med 80 A, AGU säkring.

Nu till själva problemet!

När jag är ute och åker med bilen så slås slutsteget av och på sporadiskt t.ex. 4-5 min bas sen tyst i 6-7 min utan powerlampan lyser grönt, Så min fråga kan det vara att generatorn inte ger tillräckligt med kräm eller är det batteriet eller ska man skaffa en kondensator till systemet? eller ska jag säkra ner eller upp ett hack upp blir det 100 A säkring och ner blir det 60 A.

Generatorn som sitter i är en 90 A

Batteriet har jag inte så mycket koll på vad det är som sitter i bilen.

Tack på förhand !

6 851 Inlägg
15 juni 2012
Byt säkring. AGU säkring kan man få ett spel på ibland och 80A är den största du kan ha utan att byta säkringsghållare.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 juni 2012
Som TT säger, AGU-säkringar strular OFTA. Byt till Mini-ANL- eller ANL-säkring istället.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

6 851 Inlägg
15 juni 2012
Ska även tillägga att du kanske först kolla över dina anslutningar så inget glappar. Tex jord och framme vid batteri, likaså baktill vid steget/en. Men antar att du kanske redan gjort sånt?

3 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Joo det ska jag ta och kolla igen , dock när jag var förbi brl så kolla dem påt och skruva ner gainen och sen dess har det inte droppat nått än .

3 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
förmodligen måste jag jorda om och fixa anslutningarna till steget.

Sök