Scania turbo

mercedezz
19 juni 2012 · 89 Inlägg

Ja hej,
En kompis har en 300d som vi tänkte stressa upp lite, Har planer på att sätta scania turbin på den.
Jag vet ev. av en topp och grenrör från en 300tdt, går det att flytta över scania kompressor delen mot mercans orginal kompressor del? Känns inte så troligt att ta hela turbon från scanian då man skulle måsta ha riktigt bra tryck i avgaserna för att få snurr på den! Har även tryck plenulum, och Intercooler, grövrespridarrör och kraftigtuppstäld pump. Kan detta fungera i teorin?

Audi A5 "A5an" (2013)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
19 juni 2012 · 938 Inlägg

Vad för Scania kommer turbon från? Dom finns/fanns med allt från 8 till 16 liters cylindervolym...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
mercedezz
19 juni 2012 · 89 Inlägg

Den kommer från en scania 141 osäker på liter antalet!

Audi A5 "A5an" (2013)
sverkera
19 juni 2012 · 564 Inlägg

14 liters V8 isf.

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
19 juni 2012 · 938 Inlägg

Ja får ni bara fart på den så kommer den ju kunna leverera lite luft iaf tongue   Vill minnas att Scania tog ut upp till strax under 400hkr ur dom motorerna på den tiden, vid ca 2000rpm...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
dkws2
19 juni 2012 · 176 Inlägg

nej de kommer inte gå å flytta över då får du ta hela turbon isf. men innan du gör det så måste du sätta dit en eftermarknads pump tex mynä pump bsr pump dieselmeken pump för originalpumpen kommer den inte leverera diesel tillräckligt för en sån stor turbo

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang