Vilken färg och spackel ska jag använda?

Niklas_87
13 juni 2012 · 7 Inlägg

Har en svart Volvo 945 som ska lagas i skärmkanterna.
Behöver spackla bland annat, vilket sorts spackel är bäst till detta?
Sedan undrar jag vilken sorts rostskyddsfärg/grundfärg som rekommenderas.
Slutligen vill jag ha tips på vilket märke man ska köra på topplacken? Ska använda sprayburk, finns bästa möjliga på Volvo till min färgkod eller ska jag köpa någon annanstans?

Har gjort detta en gång tidigare utom att spackla. Använde en rödbrun rostskyddsfärg som grund men detta gick att pilla bort efter en stund.
Där av vill jag veta vilka produkter som är bäst. Tror inte det var jag som gjorde fel för ytan var ren och fin när jag började.

caromania Forummoderator
14 juni 2012 · 9 296 Inlägg

Hagmans produkter tycker jag är bra att spackla med, jag föredrar dem framför plastic padding. En del säger spackla på ren plåt, andra säger grunda först. Gör som du vill, båda fungerar om topplacken blir tät och du gör allt utan mellanrum med körning och regn.

Topplack tycker jag du ska leta upp en billackerare/försäljare av billack och be att få färg blandad direkt i sprayburk. Jag köper alltid färg så och det blir väldigt mycket bättre än skiten man köper på biltema, mekonomen eller OKQ8 etc då den innehåller mindre lösningsmedel. (Tjockare färg)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Niklas_87
21 juni 2012 · 7 Inlägg

Vilket spackel ska jag köpa ur Hagmans sortiment? Vad passar bäst till just skärmkanter?

Samt vilken grundfärg/rostskyddsfärg från Hagmans ska jag välja? Bilen är svart.

Finns så mycket olika så jag skulle behöva lite hjälp, tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang