Inför: Lysekils årliga crusing

bladhenator strävar efter det omöjliga
8 maj 2011 · 70 Inlägg

midsommardagen är det dags igen, då öppnar sommarmetropolen Lysekil sina mottagande famnar för alla bil entusiaster av alla sorter.

Under ledning av Goodtowncruisers ska vi göra detta till det bästa året igen!

När alla känner sig manade och promillen är borta sedan gårdagen så är det bara att bege sig till västkustens största bil evenemang som håller på hela natten lång, med marknad för alla åldrar, mat i massor och VÄLLDIGT mycket folk

Tänkte att vi som inte rullar i veteran, jänke eller rentav raggar bilar kunde träffas för att åka in samlade och visa upp oss.

Plats: Nya CoopExtra (bilprovningen), går ej att missa, varken om man kommer från färjan eller Munkedals vägen, man måste helt enkelt åka förbi det.

Tid: 16:00, rullar in mot stan runt 16:30

Rutt: Rutten är inte fast, funktionärer slussar in en på olika spår för att det ska flyta på så bra som möjligt. Alla spår går dock in på huvudslingan där majoriteten av folk står.

Tänk på att Polisen storsattsar under detta event, och trycker hårt på nykter, bilbälte, allmänt hyfs och ingen nedskräpning.





Glad sommar önskar vi från Lysekil

BMW 520D "Brukis" (2007)
OskarN91
9 maj 2011 · 35 Inlägg

biucken kommer gå hela natten smile

BMW 320i "kameleont lack" (1994)
mike_ford
4 juni 2012 · 348 Inlägg

Är det nått detta året ?

Ford Focus st "St250" (2014)
Ford focus st "ficusen" (2007)
WDB EVOLUTION GARAGE
4 juni 2012 · 366 Inlägg

Jag hade inte lämnat Lysekil efter 1300 ...

Dodge RAM SRT-10 "Nurburgring-truck" (2005)
BMW E36 "E36 V8 Banbil" (1995)
FLindgren
4 juni 2012 · 5 089 Inlägg

Åker aldrig till lysekil igen. Det är tydligen skillnad på mig som har laggt ner 200 papp på bilen och får inte åka in i stan och visa min bil. Men Nisse som köpte sin sönderslagna sup-jänkare för 50 spänn får komma in bara för att det är en raggarbil. Fortsätt förneka folk med stort bilintresse bara för dom inte kör rätt sorts bilar så får vi se vart det slutar sen...

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
grillchips
4 juni 2012 · 462 Inlägg

FLindgren skrev:
Åker aldrig till lysekil igen. Det är tydligen skillnad på mig som har laggt ner 200 papp på bilen och får inte åka in i stan och visa min bil. Men Nisse som köpte sin sönderslagna sup-jänkare för 50 spänn får komma in bara för att det är en raggarbil. Fortsätt förneka folk med stort bilintresse bara för dom inte kör rätt sorts bilar så får vi se vart det slutar sen...

Jag hade hellre kollat på din s70 än alla de jänkare jag såg där. Men nu var det faktiskt en raggarbilsträff och då får man helt enkelt acceptera att det bara är sånna bilar som får åka "raggarrundan" smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
Pettzon88
5 juni 2012 · 295 Inlägg

Släpper dem in "vanliga" bilar iår då? annars finns de ingen mening, Håller med lindgren där. Åkte ju med han wink

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
WDB EVOLUTION GARAGE
5 juni 2012 · 366 Inlägg

Handlar mycket om att vara där i tid innan raggarna börjar köa upp hela kommunen wink

Dodge RAM SRT-10 "Nurburgring-truck" (2005)
BMW E36 "E36 V8 Banbil" (1995)
Hillbill Redneck life
26 juni 2012 · 357 Inlägg

Ingen som tog bilder från denna crusing? Var själv där men hade ingen kamera:/

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang