5967
Sök

Saab 9-3 hjälp 12or

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
Tja har 2st Gas 12or i min saab 9-3 00.
Just nu har jag basarna riktade bakåt men jag undrar hur ska jag rikta dom för bästa tryck?
Uppåt?
Emot sättet?
Bakåt?

Det är 2st gas alpha (den nya varianten)

Tack på förhand! smile
Senast redigerat av Kevaz (25 juni 2012)

3 466 Inlägg
25 juni 2012
Kevaz skrev:
Tja har 2st Gas 12or i min saab 9-3 00.
Just nu har jag basarna riktade bakåt men jag undrar hur ska jag rikta dom för bästa tryck?
Uppåt?
Emot sättet?
Bakåt?

Det är 2st gas alpha (den nya varianten)

Tack på förhand! smile

Basar uppåt, portar bakåt.

Har du någon form av färdigbyggd låda eller du inte vill bygga om så är de bästa att köra den bakåt.

Att rikta basarna mot sätet är det absolut sämsta du kan göra i dessa bilarna.

Dessutom skulle jag rekommendera att slänga väck hatthyllan (om du inte redan gjort de) då den faktiskt är gjord delvis för att dämpa vägbuller från bagaget.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
Jag kör med en färdigbyggd låda men har funderat på att bygga en egen.
Då får jag helt enkelt gå ut o slänga bort hatthyllan smile

Om jag nu får för mig att bygga en egen, hur stor ska den vara? (har ingen kunskap om detta)

15 Inlägg
26 juni 2012
Jag gjorde som en annan på forumet gjorde, eller tror han gjorde så iallafall... fast på en 900 men sak samma ju smile Skar ett hål i hatthyllan, där det är lite mjukare närmst nackstöden på den. Sen klädde jag den bara i något billigt högtalartyg från biltema. Gjorde en ENORM skillnad enligt mig, var precis som att ha hatthyllan bortplockad! Fast då slipper du att nån går och glor rakt in i bilen, om du nu inte har tonade rutor dvs smile

Har även färdibyggd låda med både port och basen bakåt.

3 466 Inlägg
26 juni 2012
Leolulz skrev:
Jag gjorde som en annan på forumet gjorde, eller tror han gjorde så iallafall... fast på en 900 men sak samma ju smile Skar ett hål i hatthyllan, där det är lite mjukare närmst nackstöden på den. Sen klädde jag den bara i något billigt högtalartyg från biltema. Gjorde en ENORM skillnad enligt mig, var precis som att ha hatthyllan bortplockad! Fast då slipper du att nån går och glor rakt in i bilen, om du nu inte har tonade rutor dvs smile

Ja man kan kapa upp hatthyllan, dock inte alla som vill förstöra orginalinredningen på de sättet och man får fortfarande inte samma ljud som att ta bort den helt.

Kolla in Frippes 900, som vann SM i just att spela högt. Han har en del bilder på sina byggen i 900an. http://www.garaget.org/Frippe_L

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Nej jag har inte lust att förstöra original grejer så det får nog bli att ta bort isåfall smile
Ska kolla upp honom smile

15 Inlägg
26 juni 2012
M_icke_ skrev:
Leolulz skrev:

Ja man kan kapa upp hatthyllan, dock inte alla som vill förstöra orginalinredningen på de sättet och man får fortfarande inte samma ljud som att ta bort den helt.

Kolla in Frippes 900, som vann SM i just att spela högt. Han har en del bilder på sina byggen i 900an. http://www.garaget.org/Frippe_L

Jo det var han som var min "inspirations" källa big_smile Visst det kanske skiljer, dock hörde jag inte någon skillnad och jag tyckte jag for som en galning ut och in i bilen med/utan hatthyllan där menmen smile Kanske dags att kolla upp hörseln... neutral

Sök