6401
Sök

fixa intyg för vänsterstyning? Hjälp!!

709 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Hej!, bytte åt mej turbo scorpan från östersund igår,

Den är i nuläget besiktad sen en månad tillbaka, och enligt honom med turbo!  Låter konstigt eftersom de bara står 119hk i papprena. den har nämligen alla emblem och plåtar från turbotechnics oxå, så det är inte en vanlig turbo konverterad ford.

En annan sak, den är importerad som flyttgods från england, och därmed vänster konverterad från högerstyrning.
han pratade om att jag skulle in på ford handlarn och fixa nånting med papprerna? Men eftersom den är besiktad och det står inget om de så verkar det inte vara något problem?

hittade besiktnings pappret nu, det står att jag behöver ett intyg från tillverkaren för att få igenom den med vänsterstyrning.   Hur svårt/dyrt är detta att fixa? hur går jag till väga?

En annan lite almän fråga, det sitter en blå polis ramp på taket, räcker det med att jag täcker över den med ett överdrag eller skydd för att få köra på allmän väg? eller måste den bort helt?

https://www1.garaget.org/archive/124/123598/296841/296841-2807515.jpg[/url]
Senast redigerat av XorcessX (28 juni 2012)

KHRacing
27 juni 2012
Är den reggad som flyttgods så "KAN" den vara godkänd med turbo - Men Fordfabriken har aldrig släppt ifrån sig en Scorpiaturbo så du vet

besiktigad med turbo berytder inte att den är laglig & 100hk i papprena tordes betyda att den slunkigt genom bes av en slump.

Be säljaren förklara närmare ang papprena du behöver.. för behöver du någe extra papper trots att den är bessad så äré någe fel.

Sök