2956
Sök

Hur kan man göra om inredningen på en saab 9-5 ???

Specialsnickare
26 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Tja!! big_smile

Är en kille på 20 år som har kommit på en lysande ide men har ingen aning om ifall det kommer gå eller hur man isåfall ska göra...

Jag hade tänkt byta lite i inredningen (som nu är original Beige skinn) genom att köpa nya stolar runt om (svarta pilot) och dörrsidor...
Men nu kommer skruven, tongue

Jag vill bara byta ut själva den skinnsektionen som är i mitten runt det grepphandtaget som finns från mitt beiga till det svarta från de mörka dörrsidorna.
Jag har kollat lite på hur dörrsidorna är gjorda nu när jag har tonat rutorna men jag ser bara att den sektionen är limmad dit hmm

Frågan alltså...
vet någon hur man kan ta bort den mittensektonen på ett bra sätt för att inte förstöra rästen av dörren?
komm och tänka på värmepistol för att smälta limmet men vet inte hmm

tacksam för alla tips å svar och hoppas man förstår vad jag menar wink

3 466 Inlägg
28 juni 2012
Aero-92 skrev:
Tja!! big_smile

Är en kille på 20 år som har kommit på en lysande ide men har ingen aning om ifall det kommer gå eller hur man isåfall ska göra...

Jag hade tänkt byta lite i inredningen (som nu är original Beige skinn) genom att köpa nya stolar runt om (svarta pilot) och dörrsidor...
Men nu kommer skruven, tongue

Jag vill bara byta ut själva den skinnsektionen som är i mitten runt det grepphandtaget som finns från mitt beiga till det svarta från de mörka dörrsidorna.
Jag har kollat lite på hur dörrsidorna är gjorda nu när jag har tonat rutorna men jag ser bara att den sektionen är limmad dit hmm

Frågan alltså...
vet någon hur man kan ta bort den mittensektonen på ett bra sätt för att inte förstöra rästen av dörren?
komm och tänka på värmepistol för att smälta limmet men vet inte hmm

tacksam för alla tips å svar och hoppas man förstår vad jag menar wink

Limmet som sitter där är extremt starkt och således riktigt svårt att ta isär utan att förstöras.

Sen finns de ju faktiskt bilar som har mörka dörrsidor med ljust skinninlägg orginal. Kanske lättare att få tag i sånna?

Misstänker att du vill ha liknande denna bilens dörrsidor?
http://static.cargurus.com/images/site/2007/10/07/00/20/2008_saab_9-5-pic-44882.jpeg
Senast redigerat av M_icke_ (28 juni 2012)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Specialsnickare
26 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Det där är ju helt klart den snyggaste inredningen till en saab men då ska man ju ha mörka mattor och rästen av inredningen tongue

Jag såg nämligen en bild på en saab som hade mörk inredning som slängt in beiga stolar och då tänkte jag att tvärtom också kanske skulle bli snyggt, asså att jag slänger in mörka stolar i min som har beige inredning och så fick jag en ide till med det där med dörrarna bara... det hade nog blivit himla nice wink

tack för infon (Y) synd att den pekar på att det kommer bli svårt wink

Sök