4354
Sök

Galant -93, beläggningar i kylsystemet?

2 712 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Hej. var ute och lyfte på locket till kylaren idag på min Galant.. det såg dessvärre mindre trevligt ut..

Vet dock ej riktigt om hur de skall se ut... motorn har ej gått varm så länge jag haft den och den ligger på stabil temperatur.

Så ifall nån kan säga att det är något fel av att bara kolla färgen och geggan som är där så vore det bra!

http://forumbilder.se/images/39201215541PM9b6a.jpg
http://forumbilder.se/images/74201215538PM5928.jpg

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Pim_Pim
2 juli 2012
För lite glykol ser det ut som.

2 712 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Okej, för vi har ej gjort något med den och när vi var ute och körde en ca 10 mil med den i vintras när de var ca 15 minus så höll den riktigt fin temp ändå.. och den blir ju ej för varm heller?

Kan det vara något att rekommendera att tömma ur kylaren och fylla upp den igen?

Pim_Pim
2 juli 2012
Jag skulle spola rent systemet flera gånger tills det rostfärgade vattnet försvinner helt.
Sen skulle jag fylla på nytt med glykol och vatten.

2 712 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Hur gör jag för att spola rent systemet då?

Kanske dum fråga. men är inte så insatt i det här..

5 710 Inlägg
3 juli 2012
Ser inte jättekonstigt ut men visst har du lite avlagringar som det inet skulle skada att bli av med.
Jag ahde hällt i en flaska kylsystemsrengöring, hällt ur...sköljt...hällt på nytt.
För att skölja får man lossa exempelvis vid termostaten och sätta vatteslangen där och spola med den nedre slangen på kylet lös.

MVH Jonas
..............

2 712 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
Var ute och kollade mer noggrant igår, och vattnet var rent.. Var bara avlagringar vid locket :s

5 710 Inlägg
3 juli 2012
När bytte du kylarvätska senast? Detta skall göras med jämna mellanrum.....

MVH Jonas
..............

2 712 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
Jadu, ska jag vara ärlig vet jag ej när det gjorde senast, jag köpte bilen i januari. sen har den varit avställd från januari till slutet på maj.. och sen dess rullat dagligen :p

Sök