Bagageutrymme samt ruta på förarsidan Audi A3 1.8T 00 uttagen 01

johan3888
4 juli 2012 · 16 Inlägg

Hejhej.

Först får jag ursäkta om tråden är felplacerad, är inte så van vid forum och hur dom fungerar cool


Har inskaffat en Audi A3 1.8T (00 men uttagen 01) där bagagerumsmattan saknas. Ska försöka mig på att göra en själv. Tänkte om någon kanske vet måtten på hur stor den ska vara..? Och hur jag eventuellt skall gå till väga för att få det så bra som möjligt.

Rutan på förarsidan går inte att dra ner (elhissar) men jag hör att motorn till den fungerar och går som den ska. Kan jag själv lossa dörrsidan själv och försöka se vad problemet är eller måste den in på verkstad för det?



Tacksam för svar.

it_mutt Avstängd
4 juli 2012 · 10 388 Inlägg

Tveksam till om det är lönt att göra en egen (är det tyget eller "lastskyddet" bara för att klargöra).

Men, en ny textil kostar 250:- och uppåt på tyska ebay, så jag skulle inte lagt energin på det iaf. (ebay.de ... sökord; Kofferraummatte A3   )



Dörrsidan ska inte vara några knepigheter att ta bort. Vet inte hur det är på din kärra, men jag vet ju att A6or (iaf) fr.o.m 02 bara är att "haka av" (lyfta upp och sen ut).

Dock möjligt det sitter några skruvar på din

Och som vanligt tänker jag tipsa om att inhandla en verkstadshandbok för några hundalappar om du tänkt skruva själv och inte är van vid bilen

Senast redigerat av it_mutt (4 juli 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
johan3888
4 juli 2012 · 16 Inlägg

it_mutt skrev:
Tveksam till om det är lönt att göra en egen (är det tyget eller "lastskyddet" bara för att klargöra).

Men, en ny textil kostar 250:- och uppåt på tyska ebay, så jag skulle inte lagt energin på det iaf. (ebay.de ... sökord; Kofferraummatte A3   )



Dörrsidan ska inte vara några knepigheter att ta bort. Vet inte hur det är på din kärra, men jag vet ju att A6or (iaf) fr.o.m 02 bara är att "haka av" (lyfta upp och sen ut).

Dock möjligt det sitter några skruvar på din

Och som vanligt tänker jag tipsa om att inhandla en verkstadshandbok för några hundalappar om du tänkt skruva själv och inte är van vid bilen

Det är självaste golvet i bagagen. Förra ägaren lyckades totalförstöra det neutral

Textil har jag hittat på biltema och det verkar helt okej det tyget. Har också en träskiva, tror det är masonit, som jag tänkte försöka mig på att skära till och sedan lägga på den textilmattan ovanpå masoniten. Lyckas jag inte med det så får jag hitta på något annat wink

Dörren på mitt åk sitter med, vad jag kan lokalisera, 3 st skruvar. Men om dom skruvarna sitter och håller ihop självaste "kåpan" på dörren eller håller fast "kåpan" i dörren har jag faktiskt inte en aning om.

Ska testa detta med dörren samt mattan i bagagen smile Tack så mycket för din kunskap och dina tips big_smile

it_mutt Avstängd
4 juli 2012 · 10 388 Inlägg

Istället för ren spekulation, då jag inte har eller har haft någon A3, så har du nog mer nytta av detta än mitt spånande;

http://www.youtube.com/watch?v=9iiT2jMgAB4


Och ja, det ska nog gå ypperligt att göra ett nytt "golv" på det viset smile Ordentligt med spraylim bara smile

Senast redigerat av it_mutt (4 juli 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
johan3888
4 juli 2012 · 16 Inlägg

Ja!.. Nu har jag kommit halvvägs med min s.k. golvmatta till bagagen och det går framåt! smile

Fick loss dörrpanelen och fick se att det var en lös liten slang/kabel-liknande sak som inte satt som den skulle.
Den låg löst inne i dörren tillochmed.. Inte en aning vad den fyller för funktion men något ska den väl åstakomma!
Tog bort panelen på den andra dörren och kikade om jag kunde se hur och vart den skulle sitta. Den går alltså från elhissmotorn till mer eller mindre ingenting vad det såg ut som.. Därefter när jag ska köra upp/ner rutan så hör jag ett knaster från elhissmotorn. Men rutan åker fortfarande inte upp/ner!!
Är min elhissmotor trasig?
Är det slangen/kabeln som har ställt till med något knasigt problem?
Ingen aning... Slutar för idag och fortsätter med dessa knepigheter imorgon! smile

Om någon vet något, snälla skriv big_smile

Tacktack

it_mutt Avstängd
4 juli 2012 · 10 388 Inlägg

Kollat vajrar osv till rutan? (plasthjul och ptja, hela den biten)

Väldigt vanligt att "resten" (dvs inte motorn) ger upp på ex.vis A6 C5-serien (vet inte hur vanligt det är på andra Audis, så därför kan jag inte säga något om det)

Dessa finns ju att köpa kompletta....åter igen, på tyska ebay

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang