Problem med utmatning av skiva (kenwood)

Tommy_Enk Toyota-Frälst
7 mars 2007 · 310 Inlägg

Ja min bilstereo (kenwood) har börjat krångla. Den har svårt att mata ut skivorna. Man hör att det snurrar men bara en liten liten del av skivan puttas ut.

Men om jag tar en annan skiva o kör in en liten del av den under den skivan som sitter i och trycker uppåt så åker skivan ut.

Jag antar att själva utmatnings-rullarna (om det är såna?) är slut. Är det nåt man kan byta själv eller vad ska man göra? sad

Tacksam för svar

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2007 · 5 753 Inlägg

jag vet faktiskt inte hur de är på din cd men jag hade en clarion cd en gång och den höll på likadant och då var de för att den fick för lite ström, drog en ny strömkabel och då funkade den... men som sagt jag vet inte ifall de är så med din men kanske värt att kolla?.. hoppas du får till de iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Tommy_Enk Toyota-Frälst
7 mars 2007 · 310 Inlägg

Jo man skulle kunna tro det men problemet har bara blivit värre och värre och då låter det ju inte som strömförsörjningen.

Men är det inte några "rullar " i då som kanske är slitna eller för dåligt spända?

_kimpan_ elektriker
7 mars 2007 · 591 Inlägg

hade exakt samma problem med kenwood stereon i min förra bil men hann sälja iväg bilen innan jag hann ta reda på felet.
Kolla att alla kablar sitter som dem ska bak så att ingen är på gränsen att trilla ur.

Annars tycker man att det bara kan vara nått som slitits ut inuti apparaten som du säger.

---------------> Kimpan
BMW 330 (2003)
pasta99
7 mars 2007 · 24 Inlägg

jag har det problemet ibland jag med, jag har hört att det är skivorna som blir slitna (brända). När jag väl har fått ut den så testar jag en annan som är nyare och då funkar det perfekt

Varför vara frisk i en sjuk värld
Tommy_Enk Toyota-Frälst
7 mars 2007 · 310 Inlägg

pasta99 skrev:
jag har det problemet ibland jag med, jag har hört att det är skivorna som blir slitna (brända). När jag väl har fått ut den så testar jag en annan som är nyare och då funkar det perfekt

Jaså nej det är inte det heller. Har haft detta problem under väldigt lång tid och där inkluderar ett antal hundra olika skivor tongue

Men tack för alla ideér ändå!

Fortsätt fyll på. Är mest intresserad av "mekaniken" inuti

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang