Har min bränslepump lagt av?!

Kalle9K
8 juli 2012 ·

Alltså... nu har min 9000 slutat funka igen.. tror de e bränslepumpen denna gången, bilen startar inte alls och det går tydligen inte fram nån bränsle mellan pumpen och motorn. funderingar...

Kan det vara bränslepumpen över huvudtaget? eller är det någon annan som har vart med om liknande och behövt fixa/byta något annat?
Sen har jag också hört att bränslepumpen kan tydligen "förfrysa" eller hur man nu ska formulera det om bilen har stått still en längre tid med lite soppa i tanken?, någon som har nått att säga om det?...
Bilen har ju trotts allt stått still nu i ungefär 4 månader med ungerfär 15 liter i tanken..

Extremt tacksam för svar då jag inte har haft någon söndrig pump innan så... kollar runder sålänge tillsvidare..

MVH. smile

BLÅ/GUL saab nisse i målilla
8 juli 2012 · 41 Inlägg

det är bara bytta ut pumpen för den lägger bara av rätt upp å ner :-(

renoverar upp gammla saabar
Saab 9000 Aero "Aero" (1996)
Saab 9000 "indianturbo" (1989)
Saab 9000 "AERO" (1995)
Kalle9K
8 juli 2012 ·

BLÅ/GUL skrev:
det är bara bytta ut pumpen för den lägger bara av rätt upp å ner :-(

jasså? sad konstigt att den bara lägger av ju hmm aja, får byta denna då, tack för svar

BLÅ/GUL saab nisse i målilla
8 juli 2012 · 41 Inlägg

Kalle9K skrev:

BLÅ/GUL skrev:
det är bara bytta ut pumpen för den lägger bara av rätt upp å ner :-(

jasså? sad konstigt att den bara lägger av ju hmm aja, får byta denna då, tack för svar

sen kan det var också tänlägesgivaren som är kass med den säjer till pumpen att gå

renoverar upp gammla saabar
Saab 900t16 (1985)
Saab 9000 Aero "Aero" (1996)
Saab 9000 "indianturbo" (1989)
Denzig
8 juli 2012 · 248 Inlägg

Av egen erfarenhet så, jag bränslepumpen, den bara lägger av!
körde ner till Ö-vik en gång. kom just ner och stannade på statoil för att köpa lite saker därinne. gör mitt och sätter mig i bilen senare. vrider om nyckeln och inget hände.r Skumt! bilen fungerade ju klockrent hela vägen ner!
så ja, b-pumpar är riktigt luriga wink

Kalle9K
8 juli 2012 ·

BLÅ/GUL skrev:

Kalle9K skrev:

BLÅ/GUL skrev:
det är bara bytta ut pumpen för den lägger bara av rätt upp å ner :-(

jasså? sad konstigt att den bara lägger av ju hmm aja, får byta denna då, tack för svar

sen kan det var också tänlägesgivaren som är kass med den säjer till pumpen att gå

ah okej, ska kolla de också då. smile

Kalle9K
8 juli 2012 ·

Denzig skrev:
Av egen erfarenhet så, jag bränslepumpen, den bara lägger av!
körde ner till Ö-vik en gång. kom just ner och stannade på statoil för att köpa lite saker därinne. gör mitt och sätter mig i bilen senare. vrider om nyckeln och inget hände.r Skumt! bilen fungerade ju klockrent hela vägen ner!
så ja, b-pumpar är riktigt luriga wink

Jävla snopet yikes hehe okej, de låter som att de kan vara ganska bråkiga ;P

Kalle9K
8 juli 2012 ·

jonnielahti skrev:
nita tanken underifrån med en sopborste medans nån vrider på nyckeln, då kanske den går igång en gång till, men då är de pumpen som är slut.

ska ta o prova nita till den imorgon, hehe kanske kan få igång den en gång iallafall smile har fixat annan pump nu så hoppas innerligt att de e den o inte något annat hehe smile

Kalle9K
9 juli 2012 ·

jonnielahti skrev:
kan ju va att den inte hoppar igång ändå fastänn man nitar tanken, pumpen kan ju va helt färdig också smile

jaa men de e helt klart värt ett försök iallafall smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang