4458
Sök

Backventil till laddtrycksmätare?

948 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Hej

Är så här att jag har byggt mig på jobbet en egen T kors anslutning för att jag ska kunna koppla in laddtrycksmätaren i bilen (subaru impreza gt 00:a) men då kom jag ju på att utgången till mätaren ska ju ha en backventil och då undrar jag vart går det att få tag i sånna lösa med runt 6-8 mm anslutning. Det följde ju med ett t kors i plast som jag tyckte såg vek ut och lite klena anslutningar för just det. Så det är just därför jag gjort mig en egen.

/ Tobbe

7 282 Inlägg
9 juli 2012
Är det inte bara en reducering som ska till mätaren?

948 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Du menar en förminskning helt enkelt? Alltså en sån "strypning" som sitter i plast t korset? Funderat lite på det men kommer inte på nått smidigt sätt att göra en sådan så att man vet fungerar bra

766 Inlägg
9 juli 2012
TobbeTT skrev:
Hej

Är så här att jag har byggt mig på jobbet en egen T kors anslutning för att jag ska kunna koppla in laddtrycksmätaren i bilen (subaru impreza gt 00:a) men då kom jag ju på att utgången till mätaren ska ju ha en backventil och då undrar jag vart går det att få tag i sånna lösa med runt 6-8 mm anslutning. Det följde ju med ett t kors i plast som jag tyckte såg vek ut och lite klena anslutningar för just det. Så det är just därför jag gjort mig en egen.

/ Tobbe

backventil ska du nog inte ha då fastnar ju mätarn på högsta trycket och står kvar där..
men det brukar sitta en strypning i tkorsen som ska motverka att mätarn fladdrar så det ska visa jämnare med nålen smile

948 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Aha så det är inte det..Jag har ju byggt mig ett eget t kors i mässing kopplingar och utgången som ska till mätaren blir lite svårt att strypa men kanske kan funka ändå iom anslutning är 6mm

766 Inlägg
9 juli 2012
TobbeTT skrev:
Aha så det är inte det..Jag har ju byggt mig ett eget t kors i mässing kopplingar och utgången som ska till mätaren blir lite svårt att strypa men kanske kan funka ändå iom anslutning är 6mm

på min gammla bsr mätare funkar det lika bra med som utan strypning så ja kasta de där plast skräpet till kors som följde med och har haft ett annat i flera år i olika bilar och de har funkat smile

948 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Aha ok då kan det ju funka ändå då men är just det att jag hade med en bsr mätare men den fladdrade utan strypning wink Just denna är en mätare från autogage http://www.creatix.se/2-smoke-polerad-laddtryck/1599-0

Sök