3642
Sök

E-märkning av lampglas, vilket år blev det krav?

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Jag undrar om någon vet vilka bilar som slipper e-märkning och vilka som måste ha det.

För det finns ju en hel del bilar (äldre) som slipper detta, men just årtalet och lite mer info gällande detta vore ju kul.

12 086 Inlägg
7 februari 2009
Va de gäller extraljus gäller de E-märkning på 1984 och senare, med undantag för de som är monterade innan 2005

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
10 juli 2012
Detta skulle jag också vilja veta. Funderar på att bygga egna lyktor både fram och bak till min gamla Saab 96 V4 som ser ut lite grann som orginalen i formen på de lyktglasen som satt på de sista V4:orna 1978 - 1980. Fast mina ska vara något grundare (ska inte sticka ut lika långt) samt att jag tänkte gjuta in ett 50-tal små lysdioder i dom (orange och vitt fram, orange, vitt och rött bak i nämnd ordning uppifrån och ner). Det är nämligen i princip omöjligt att hitta nya sådana lyktglas och eftersom att jag ändå bygger om bilen för att se lite modern ut (tänk new beetle eller Mini) så kan det vara fränt med lyktglas som är helt nya men som ändå drar tankarna till det gamla.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Sök