11 juni 2012
Trådstartare
Hej!
Kortfattat. Jag blåste 0.16 vid lunch-tiden "dagen efter". Var så klart medveten över att det blev en del öl (8st33cl+2snapsar mellan 16-24)) dagen innan, men var i säng innan midnatt och vaknade pigg och fräsch dagen efter. När jag blåste positivt blev jag väldigt skärrad, nervös och ångerfull.
Och bara för att understryka, jag hade inte otur som åkte fast, tycker det är bra. Jag ska ha mitt straff, idiot som jag är.
Blev dock väldigt paff när jag fick reda på de nya reglerna sedan i våras, då mitt körkort förmodas ryka på 1 år och i all stress och nervositet som uppstod så skrev jag bara skamset på alla papper som de räckte fram mig och gick hem utan körkort.
Men så här i efterhand, eftersom jag blåste 0.16 som är den gräns som är satt för körkortet, hur tillförlitlig är Evidenzern? Har läst en del på nätet som tar upp en del brister osv (även om de är något gamla). Borde man krävt tex blodprov?
Återigen, inte så att jag inte tar mitt straff, är fullt medveten om mina egna handlingar som satt mig i denna situation från första början, men det är en jäkla skillnad att bli av med körkortet i ett år eller inte pga av andra decimalen, om denna kan svaja.
Om det nu är så att denna fungerar (vilket den kanske torde göra om de använder den?), och jag låg på siffran för körkortsåterkallelse, så fine. Då tar jag gladeligen fram cykeln och cyklar runt i år, får då har jag inte på vägen att göra.
ps. Brukar läsa här, synd att en sådan här tråd ska bli min första.
Senast redigerat av Telge (11 juni 2012)