3537
Sök

Kan man få ersättning

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
_Glenne_ skrev:
Team-Adolfsson skrev:
tror inte på alla som skriver att dom får massa tusen för nån skada
brutit armen 4 gånger på skoltid under gympa å sån skit har försämrad rörlighet med 70 procent i vänster handled
och när jag var mindre ca 10bast blev jag attakerad av nån stor jävla hund blev biten i ansiktet och har fortfarnade kvar ärren 8år efter det fick inte ett skit för nåt av det
samt en bilolycka med farsan bröt 1 ben och handled fick inte ett skit för det heller
så tror inte folk får  så mycket pengar för mindre skador

herregud, är du oturs förföljd eller? tongue

aaa å lite till tongue

hehe låter som så tongue

men kan hålla med dig.. verkar som en del har fått pengar för väldigt små skador... själv högg jag mig i foten med en yxa förra vintern så jag fick åka på sjukan och sy både jacket som blev och senan som gick av till stortån... kunde fan inte gå på typ en månad.. alltså kunde jag inte gå i skolan eller nånting... men de fick jag inte en svensk ett öring för änns hmm

edit: kom på att jag visst fick ersättning......för stöveln som gick sönder av yxan hahaha tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (8 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 mars 2007
_Glenne_ skrev:
Team-Adolfsson skrev:
_Glenne_ skrev:

aaa å lite till tongue

hehe låter som så tongue

men kan hålla med dig.. verkar som en del har fått pengar för väldigt små skador... själv högg jag mig i foten med en yxa förra vintern så jag fick åka på sjukan och sy både jacket som blev och senan som gick av till stortån... kunde fan inte gå på typ en månad.. alltså kunde jag inte gå i skolan eller nånting... men de fick jag inte en svensk ett öring för änns hmm

edit: kom på att jag visst fick ersättning......för stöveln som gick sönder av yxan hahaha tongue

aa så är det kläderna får man ersättning för
fick tebax 200kr för en tröja kusinen köpt på ett mercedes museum i tyskland för 900 spänn tycker jag va snålt tongue

873 Inlägg
8 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
_Glenne_ skrev:
Team-Adolfsson skrev:
aaa å lite till tongue

hehe låter som så tongue

fick tebax 200kr för en tröja kusinen köpt på ett mercedes museum i tyskland för 900 spänn tycker jag va snålt tongue

Ett vattenrör hade sprungit läck under marken, som enbart bestod av löst packat grus.
Jag kom cyklandes mitt i natten och detta hål låg runt hörnet och inga lyktor just där. Vindsuset täckte ju vattenporlandet rätt fint.
Så jag åkte ner i hålet som var som kvicksand. Eftersom cykeln också hamnade i hålet lyckades jag hiva upp mig.
"Jaha." tänkte jag och skulle gå vidare hem när en stark strålkastare tändes på mig.
Genom ljuset kom några av Vägverkets gubbar och var livrädda och sa att jag kunde ha dött.
De hade nämligen varit på plats ett tag men struntat i att sätta ut markeringar för de tänkte "Fan. Ingen kommer här mitt i natten."

Fick ett nummer som jag ringde dagen efter. Ganska snabbt fick jag ersättning för kläder,skor,mobiltelefon.
Helt OK ersättning också eftersom jag inte direkt bar vita märkeskläder vid tillfället om man säger så.

Det roliga är att allt förutom skorna klarade sig, ToM mobiltelefonen. Vilket jag också sa men att den visserligen var lite grusig innuti.
Fick ersättning för den ändå wink

Enda gången jag fått ersättning, och det var pga att VV hade begått ett fel och inte ville få dålig press eller något antar jag.
Alla andra gånger då jag faktiskt skadat mig på riktigt och fått ärr har jag inte fått ett öre.
Heh.

Don't get mad, get even.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 mars 2007
Sandman skrev:
Team-Adolfsson skrev:
_Glenne_ skrev:

hehe låter som så tongue

Ett vattenrör hade sprungit läck under marken, som enbart bestod av löst packat grus.
Jag kom cyklandes mitt i natten och detta hål låg runt hörnet och inga lyktor just där. Vindsuset täckte ju vattenporlandet rätt fint.
Så jag åkte ner i hålet som var som kvicksand. Eftersom cykeln också hamnade i hålet lyckades jag hiva upp mig.
"Jaha." tänkte jag och skulle gå vidare hem när en stark strålkastare tändes på mig.
Genom ljuset kom några av Vägverkets gubbar och var livrädda och sa att jag kunde ha dött.
De hade nämligen varit på plats ett tag men struntat i att sätta ut markeringar för de tänkte "Fan. Ingen kommer här mitt i natten."

Fick ett nummer som jag ringde dagen efter. Ganska snabbt fick jag ersättning för kläder,skor,mobiltelefon.
Helt OK ersättning också eftersom jag inte direkt bar vita märkeskläder vid tillfället om man säger så.

Det roliga är att allt förutom skorna klarade sig, ToM mobiltelefonen. Vilket jag också sa men att den visserligen var lite grusig innuti.
Fick ersättning för den ändå wink

Enda gången jag fått ersättning, och det var pga att VV hade begått ett fel och inte ville få dålig press eller något antar jag.
Alla andra gånger då jag faktiskt skadat mig på riktigt och fått ärr har jag inte fått ett öre.
Heh.

hehe ja de där känner man igen att de helt plötsligt dyker upp nått helt oväntat bakom ett hörn hahaha tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 953 Inlägg
8 mars 2007
_Glenne_ skrev:
Team-Adolfsson skrev:
_Glenne_ skrev:

aaa å lite till tongue

hehe låter som så tongue

hehe senan gick väll bara nästan av hehe.. de va tur att du kunde gå på andra foten då visst vare nån da före du hade blevit bra i den foten som kom i klämm mellan skotern

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 mars 2007
xorox_88 skrev:
_Glenne_ skrev:
Team-Adolfsson skrev:
aaa å lite till tongue

hehe låter som så tongue

hehe senan gick väll bara nästan av hehe.. de va tur att du kunde gå på andra foten då visst vare nån da före du hade blevit bra i den foten som kom i klämm mellan skotern

den var så gott som av (hade dom inte sytt ihop den så hade dem gått av helt eftersom de bara var millimeter kvar av senan).... ja precis hade ju knäckt andra stor tån när jag körde skoter och hade precis bivit bra i den tån när jag högg yxa i den andra tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (8 mars 2007)

Sök