4479
Sök

Byta växellåda från automat till manuell.

DEVIL
1 171 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Vad skulle det kosta på ett ungefär att byta växellåda på min 850 t5a?

Hört flera säga "20,000" men det tror jag inte så mycket på, kanske om man köper en helt ny låda.

Kom med priser på ett ungefär, vad sakerna skulle kosta och vad som behövs.

mvh

bmw m power

1 319 Inlägg
16 juli 2012
Pedalställ, svänghjul koppling, koppla förbi automatens startspärr som gör att du endast kan starta i p, växellåda och spakställ. Sen är det fler saker som tillkommer, säkert någonting jag inte tänkt på heller. Massa jobb. Bara att börja räkna..

_----------'

8 282 Inlägg
16 juli 2012
Det är en del del saker som lär bytas och med tanke på att det är en väldigt vanlig bil så hade jag sålt den med automat och köpt en med manuell istället. Det blir ju en hel del saker du lär skaffa: svänghjul, koppling, kopplingscylindrar (huvud och slav) och ledning mellan dem, pedalställ, mittkonsoll, spakställ och vajrar till växellådan, ev byta styrbox med. Sen skiljer drivaxlarna med, det går att återanvända dem från automatlådan, men dem har mindre diameter och eventuellt andra drivknutar än dem biffigare axlarna som sitter på dem med manuell låda. Räkna med minst 10.000, och 20.000 lär inte vara omöjligt om man köper ny koppling och lite annat.

Sök