Mysteriumet med Daelim S-Five

henk_
24 juli 2012 · 9 Inlägg

Jag har en Daelim S-five (http://www.bikez.com/pictures/daelim/20 … Daelim.jpg), EU-moped, som pendlingsfordon då det är onödigt dyrt att ta stor-SAAB:en fram och tillbaka till jobbet varje dag. Nu har jag däremot fått problem med denna och kan inte komma på vad det kan tänkas vara. Det är en tvåtaktare, steglös.

Innan den brakade så lät det skrammligt från variatorn så sannolikt behöver den bytas - men borde inte vara källan till mitt problem. Jag märkte att den började bli trögstartad och när den väl gick igång så accelerade till max (utan att man rörde reglaget). När jag körde en dag så kände jag hur han gick trögt och sen ströp den - kändes precis som en värmestrypning så jag befarade att den skurit.

Nu så startar den inte alls utan står bara och gnuggar på startmotorn. Har kontrollerat loppet, inte en tillstymmelse till skada. Den får soppa, gnista. Har inte kunnat kontrollera komp ännu. Bytt tändhatt/tändstift. Den brukade starta innan man knappt hann trycka in knappen tidigare så något fel är det.

Har ni några idéer?

robn
24 juli 2012 · 44 Inlägg

Plocka isär förgasaren och lägg i bensinbad, kolla membran, insug så att allt är helt och fint. Kör lite startgas sen och kolla.

BMW 525iA "M-sport" (2003)
Audi S4 b5 (2000)
BMW 318i (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang