Är det värt att ta emot 760 AC och 760 farthållare?

Volvo740-88 Volvo850-92
27 juli 2012 · 1 676 Inlägg

Är det värt att ta emot 760 AC och 760 farthållare och montera det i min 740?
Det är gratis.

Hur jobbigt är det att montera AC i 740?
Kan man inte "göra" egen AC t.ex att man tar bara pumpen och kondesatorn?

Dagge88
28 juli 2012 · 629 Inlägg

Klart det går att göra egen ac.. Frågan är om du har kunskapen / tiden.. smile

Mröh
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Opel Rekord (1982)
Volvo 855 "T5r" (1995)
bushmyra
28 juli 2012 · 782 Inlägg

e nog inte värt all mek.. sitter vacumstyrda spjäll och massa jox ...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Volvo 745 "Epan" (1990)
Pettzon88
28 juli 2012 · 295 Inlägg

Ta emot är värt de iaf då dem ligger på några hundralappar idag i värde. Sen ska de inte vara spec mycket mektid heller.

Du kan få mycket tips hos Svenska Volvo 7/900 klubben smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Extrazz En 5a är Livet.
28 juli 2012 · 2 005 Inlägg

Är det ett komplett ac paket så är det lite trix att byta fast inget man klarar av om man har en välsorterad verktygslåda och kan skruva dvs. Tar en helg om du inte maskar. Det du behöver göra är att beställa ett nytt torkfilter och lite ny olja. Sen provtrycka den och vakuumsuga. sen trycka i gas.   Jag skulle gjort det utan problem!

Har renoverat ett par AC på bilar och har man bara en som kan provtrycka och trycka i gas för en hyfsad slant så kör på det! Inte fel med AC på sommaren och att det höljer bilens värde lite.


Farthållaren  är jag osäker på om den passar. beror vad du har för årsmodell på den. vad är det för insug/motor etc på de bägge bilarna.  Passar gör den om man fixar rätt spak vid ratten och rätt gasrulle till rätt insug. Monteras på dryga timmen om man har kabelstammen färdigdragen annars tar det väl runt 3 timmar tot.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Volvo740-88 Volvo850-92
29 juli 2012 · 1 676 Inlägg

Extrazz skrev:
Är det ett komplett ac paket så är det lite trix att byta fast inget man klarar av om man har en välsorterad verktygslåda och kan skruva dvs. Tar en helg om du inte maskar. Det du behöver göra är att beställa ett nytt torkfilter och lite ny olja. Sen provtrycka den och vakuumsuga. sen trycka i gas.   Jag skulle gjort det utan problem!

Har renoverat ett par AC på bilar och har man bara en som kan provtrycka och trycka i gas för en hyfsad slant så kör på det! Inte fel med AC på sommaren och att det höljer bilens värde lite.


Farthållaren  är jag osäker på om den passar. beror vad du har för årsmodell på den. vad är det för insug/motor etc på de bägge bilarna.  Passar gör den om man fixar rätt spak vid ratten och rätt gasrulle till rätt insug. Monteras på dryga timmen om man har kabelstammen färdigdragen annars tar det väl runt 3 timmar tot.

Det är en Amerikansk Volvo 760 GLE Turbo intercooler från 1982.
Mycket mycket udda modell och utrustning man har aldrig sett.

Extrazz En 5a är Livet.
1 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Är 760 frisk i kaross?  Kan vara intresserad av bilen isf wink  Just 82or är lite annorlunda med typ allting. var väl först sena 83or de började göra saker lite bättre och så.  Jag tror det passar rakt över som sagt. Beror snarare på var kompressorn sitter så slangarna//rören når dit. annars bör det vara samma saker.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang