Goffen är död!?

Bylla B4 2.8 quattro
11 mars 2007 · 42 Inlägg

Hej hopp, folk kanske inte vet vem jag är eller så, men hur som helst så ville jag bara berätta om mig och mina före detta fina golf gti (5dörrars) -90, har dock inga bilder eller så, har inte hittat kabeln till kameran ännu.

Hur som helst, en snöig dag var jag inne i stan och skulle lämmna av min bror hos mormor, alldeles efter det, är jag på väg att köra jag ut från parkeringen, kör fram, tittar vänster och höger, ingenting. Sen kör jag ut, (svänger vänster) och KRUNSH!.. så har en blå toyota corrola plockat hela min front, fråm vänster sida. Olja läcker ut i snön och en tant på ca 60 bast hoppar ur toyotan och skriker och gormar. Vi skriver skadeanmälan. bilen bärgas till VAG verkstaden här i ö-vik, där den nu står.

Har då lite frågor angående vems fel det var, vad annat folk än jag anser. jag tycker ju självklart att de e hennes fel:P och hur gör försäkrings bolagena? köper de av mig bilen eller hur gör dem? och hur blir det med fälgarna och ljudet som jag slängt in?


tacksam för svar.. slänger in ett par bilder så fort jag hittar kabeln. / Patrik

keso kvalla på bilderna men:
http://i171.photobucket.com/albums/u292/Patrikbylund/DSC00212.jpg
Min bil...
http://i171.photobucket.com/albums/u292/Patrikbylund/DSC00214.jpg
hennes...
http://i171.photobucket.com/albums/u292/Patrikbylund/DSC00211.jpg
överblick...

Senast redigerat av Bylla (12 mars 2007)

Vh / Patrik
vandahl
11 mars 2007 · 3 Inlägg

tyvärr så är det nog ditt fel. Eftersom du körde ut från en parkering och då råder väjningsplikt. Det blir självrisken som du har på din bil som du måste betala för att täcka kostnaderna på "tantens" bil. sen då om din bil blir alldeles för dyr att laga upp. dvs försäkringsbolaget lägger inte ut mycket pengar. brukar röra sig om den totala kostnaden på dina reparationer överstiger marknadsvärdet på din bil så löser dom in den. oftast får man behålla stereo grejjer och fälgar, (bara om de inte är orginal).
sen kan ju du sj välja att ta ut en summa, dvs dom löser in bilen men du får behålla den för en mindre summa. då kan du laga upp den själv. om det är värt?.


men allt beror främst på vilket Bolag du har.

Vandahl has been here.
Bylla B4 2.8 quattro
11 mars 2007 · 42 Inlägg

okej,  jävla parkeringsplatser...

asså det är rätt omfattande skador. så jag antar att de blir till att lösa in den. frågan är ju hur mkt man får ut för den. går dom efet priset man köpte den för eller hur mkt dom står i i snitt?
cd spelare och högtalare och fälgar har jag köpt till själv.

men hur blir det med körkortet? dom lär ju inte dra in det.. haft det i 3 veckor(klant arsle? svar ja... =/ )

Vh / Patrik
index
11 mars 2007 · 658 Inlägg

De går på hur mkt de är värda i dagsläget. Om du tycker du får för lite kan du själv leta upp annonser med högre pris och påvisa försäkringsbolaget. När de kollar går de på skick och årsmodell.
Kan inte tänka mig att de tar kortet. Ska nog grövre fel till för det.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
bmx
11 mars 2007 · 7 100 Inlägg

dom går även efter miltalet oxå.dom löste nyss in våran mazda.skulle gå på 40 tusen och laga den!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
vandahl
11 mars 2007 · 3 Inlägg

du kan få böter och en prick..beror på hur allvarligt dom tycker det är..om de är ovårdslöshet i trafik, så kan man bli av med kortet.....det kan bara tiden utvisa.

allt som inte är orginal får man själv behålla.
ex: fälgar stereo.

Vandahl has been here.
FireTraXX DFFL
11 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Helt klart ditt fel, leta upp körkortsboken och slå upp utfartsregeln.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AEN
11 mars 2007 · 686 Inlägg

om nu inte tant körde så in i helvete fort..
Med tanke på väglaget så kanske man kan påvisa att denna då borde hållt en lägre hastighet...
Om det är som du säger att du tittade åt båda hålen osv och helt plötsligt var hon som ett frimärke i fronten på dig, tycker i alla fall jag som om det gick lite väl fort

Fanns det bromsspår i snön? om inte så kanske hon tittat åt något helt annat håll...

Senast redigerat av AEN (11 mars 2007)

AntonK
11 mars 2007 · 208 Inlägg

Nog är det du som åker på det hela. Efter som det är väjningsplickt när man kör ut från en parkering. Tror nog inte du blir av med körkortet.

Krävs ganska mycket innan dom plockar det för en sån sak. Det är isf om du skulle vara full eller drogpåverkad. Tog ni dit polisen? Det ska man alltid göra vid sånna tillfällen.

Wrum!
Murvald Knegare
11 mars 2007 · 718 Inlägg

Dem tar inte körkort om du/ni inte dragit in polisen i olycksfall 3ggr för att du och den andra chauffören inte löst tvisten själva och därav dragit in snuten tre gågner.. Efter det ryker körkortet.. Eller om du är påverkad av något ofc..


Du lär nog åka på hela kalaset, därför bör du inte dra in snuten då du mest troligt åker på det iaf (eftersom du kom fårn parkeringen) är det onödigt att få en prick..

William 2009-02-20
Bylla B4 2.8 quattro
12 mars 2007 · 42 Inlägg

Hmm förstog nästan att det skulle vara mitt fel. vad jag kunde se så var det inga bromsspår i snön.. men nu har det börjat töa så all snö på vägarna är i princip borta.
asså golfen hade ju bara gått drygt 17 000 mil och relativt fräsh både in och utvändigt, skönhets fel finns ju, det är ju en gammal bil, plus att den var 4 dörrars och i princip fullt utrustad, med färddator, ac, servo, abs ,taklucka, elhissar runtom och central lås vad mer finns att hämta i en golf från 1990?

Senast redigerat av Bylla (12 mars 2007)

Vh / Patrik
Bylla B4 2.8 quattro
12 mars 2007 · 42 Inlägg

uppdaterat med bilder nu . för de som vill skådaaa lite gran.

Vh / Patrik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang