Kombibilar med stort utrymme i bagaget, tips!

granadadr
7 augusti 2012 · 7 287 Inlägg

jag säger Ford Granada Kombi, Audi 100 avant, å scorpio,, sen har vi ju ALLTID jänkarna,, men despelar ju i en annnan liga wink

personligen tycker jag inte berlingo å dyl är just kombisar wink utan riktiga lastbilar ju.
Jag har lastat in en Granadahuv å lite annat jox samtidigt i en granada kombi,, smile de sväljer meo MKT

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 augusti 2012 · 13 736 Inlägg

Peter_5565 skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Lite OT kanske men Citroen CX Break. Tro mig... Stor! Inte många som sett någon men jag har haft en!

http://farm4.static.flickr.com/3249/287 … cea54a.jpg

Även jag har haft en sån. Precis likadan som på bilden, en vit serie 2:a.

Det kan ju låta som skrönor när folk börjar berätta vad dom lastat i dom, men faktum är att jag en gång fick in en komplett hörnsoffa och kunde stänga luckan om den.

Lastutrymmet är gigantiskt, både på höjden och längden. Ni som har haft en CX minns säkert att man fällde sittdynan i baksätet 180grader runt och sen fälldes ryggstödet ner bakom dynan. På i stort sett alla andra bilar fäller man ju upp sittdynan 90grader så den står rakt upp. Detta gör ju att man får ett lastutrymme som är hyfsat långt. En sängbotten på 210cm gick in minns jag.

Ska man ha en större kombi får man nog leta på andra sidan Atlanten.

Annars håller jag nog på Citroen C5 bland hyfsat moderna bilar, det lastutrymmer är ganska stort också. C5 fas 1 och 2 då alltså, sen krympte dom betydligt.

fast en 90x200 madrass är inte det minsta problemet på tex en 245:A

körde en bergvärmepump i skuffen på min 245:a 200kg vägde den var ett helvet att lasta ur den sen då gick det dock inte att stänga skuffen men det handlade om ett par cm för att den skulle gått igen

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Lund-gren
10 augusti 2012 ·

Subaru outback slår jag ett slag för, 90'200 sängstomme + maddras inga problem alls att stänga luckan, dom är stooora smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang