Kolla kablarna till och från generatorn. Brukar vara rätt sunkiga original, väldigt värt att uppgradera laddkabeln och jorden !!
Sen, hur jäkla stor bil har du? 8 kvadrat
meter kabel, det var inte dåligt du..
Iallafall, hur har du dragit RCA:n?
Vet inte hur det är just på din 4 kanalare, men brukar ha 4 inbound och 4 outbound. Har du 2 inbound & 2 outbound på andra steget kan du prova samma sak där.
På mitt MTASC4 steg så sitter outbound och inbound på spegelvända positioner, alltså kan man inte sätta inbound och outbound längst upp i rcakablarna, har du inbound på 1 & 2 så hamnar 1&2 på outbound längst ner i fyrkanten .
Så alltså kan du göra följande:
1. Låna / köpa två st y-splittar från en vän eller t.ex biltema. Kostar runt hundrngen. Då kan du utesluta bypasskopplingen av rcakablarna i stegen.
2. Koppla Höger RCA i ena steget, vänster i det andra. Funkar det bättre nu? Testa switcha plats på dem. Kan ju vara så att t.ex. vänstra kabeln är kass medans högra funkar, och du har basen drivandes på vänstra kanalen eller liknande.
3. Låna en kompis RCA>3.5mm sladd, 3,5mm är standard "hörlursuttag" alltså så har alla dina polare som har stereo hemma till datorn en sådan.. Hade du bott närmare Gnesta hade du fått låna min.
Testa att återställa bägge stegen till 0 gain och ingen inställning på LPF och HPF. Har du BPF ska den stå på OFF.
MEN om det du menade var att du hade både 6x9 och bas på samma 4kanals steg, så MÅSTE du antagligen ha 4 st rca kablar in i steget !! bara ett fåtal steg erbjuder finessen att du bara behöver 2 st in! då kan två st y-splittar eller bara koppla via bypassarna in i steget igen! funkar utmärkt, jag gör så! Dock blir det lite fult med 1 meter extra kabel som ligger å skräpar.
Om det var 2 olika steg, lyser protection lampan på något av dem?
Har du mer info om stegen vad dem heter skriv gärna!
Och kanske en ganska obvious fråga.. har du bytat säkringar & plats på dem i steget? har du 3st säkringar som jag så går en till felkoppling, en till kanal 1&2 och en till kanal 3&4.. Jag hade råkat blåst en säkring en gång nämligen och märkte det inte!

EDIT: Stereon slår nog av sig för att volten hamnar under 11.
Testa köra en sväng med stereon avstängd, helt avstängd. Och se om det blir skillnad. Om det fortfarande är samma sak så kan du rycka ur slutstegskablarna (OBS!!!! TEJPA IHOP PLUSKABELN ANNARS KAN DET BLIXTRA TILL OM DEN NUDDAR JORD!! ALLTSÅ VARJE PLUSKABEL FÖR SIG MED ELTEJP!! )
Om du har en säkring över och vill se vad jag menar.. testa att slå till kabeln direkt mot jorden, slår fina gnistor..