*****************

SE
15 augusti 2012 · 202 Inlägg

********************

Senast redigerat av SE (11 februari 2019)

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
n1k391
15 augusti 2012 · 171 Inlägg

skall du ha en baslåda så är slutsteg ett krav, och du har ju ingen utgång på din stereo för ett steg smile men det går att tjuva ljudsignalen ifrån bakdörrarna (för att det är kortare att dra kabel där ifrån) till en hög/lågnivå omvandlare , vet att audison har en sådan modell som heter sli2 som ska vara bäst på marknaden om man inte byter hu, sedan så funkar det ju att byta till andra högtalare i bilen utan steg men då krävs det ju att du hittar högtalare som är riktigt lättdrivna för att ananrs kommer det låta skit smile
i min bil körde jag med orginal enheten ett bra tag med två slutsteg och två omvandlare , ett steg till bassen och ett till mina framhögtalare, skulle rekomendera dig att göra desamma, dock så skulle det räcka med en omvandlare om du går upp till audison sli4 smile
hoppas detta var till någon hjälp och stort lycka till med billjudet smile om det är något du undrar så är det bara att fråga.
men kom ihåg att skaffa riktiga bafflar att montera högtalarna i och att dämpa dörrarna ordentligt , bara det kommer göra underverk !

Volkswagen Golf gti mk5 "Lilla apelsinen" (2007)
it_mutt Avstängd
15 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

Du kan trycka in 6.5" kit i både fram och bakdörrarna, detta kräver dock en adapterring (sitter 5.25" original).

Gällande baslådan; du har inte "pluspaketet" på den? Dvs med en baslåda höger bak? (vid hjulhuset)

Annars kan det vara ett tips, lite beroende på vad du tänkt ha i ljudväg. Som "lite extra tyngd" i basen gör "audisubben" sitt jobb. Går ofta att hitta på skroten för småpengar och har, mig veterligt, inbyggt slutsteg. Innebär alltså lite kabeldragning, men, det kommer du inte ifrån hur du än gör.

Fördelen är då givetvis att du slipper ha en baslåda i bagageutrymmet och den blir "helt dold"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SE
15 augusti 2012 · 202 Inlägg

Kanon grabbar. Stort tack för svaren! Ska kika lite efter vad jag kan hitta ang det ni tipsat om!
Finns tyvärr ingen baslåda i bilen, men vet du om den vanliga Concert enheten klarar av subben?

Senast redigerat av SE (15 augusti 2012)

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
DanneSundin
15 augusti 2012 · 682 Inlägg

SE skrev:
Kanon grabbar. Stort tack för svaren! Ska kika lite efter vad jag kan hitta ang det ni tipsat om!
Finns tyvärr ingen baslåda i bilen, men vet du om den vanliga Concert enheten klarar av subben?

Han menade alltså att du kan köpa en begagnad på skroten! då kan du sno kablar å hela kittet från den bilen och samtidigt kika hur dom har dragit det! fördelen är väl att den får plats på precis samma sätt på din bil.

Dock hade jag köpt något litet, kanske 2x8".

it_mutt Avstängd
15 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

DanneSundin skrev:

SE skrev:
Kanon grabbar. Stort tack för svaren! Ska kika lite efter vad jag kan hitta ang det ni tipsat om!
Finns tyvärr ingen baslåda i bilen, men vet du om den vanliga Concert enheten klarar av subben?

Han menade alltså att du kan köpa en begagnad på skroten! då kan du sno kablar å hela kittet från den bilen och samtidigt kika hur dom har dragit det! fördelen är väl att den får plats på precis samma sätt på din bil.

Dock hade jag köpt något litet, kanske 2x8".

Just precis så, och fördelen då att man får den "undangömd". Som sagt inget man väcker hela kvarteret men dock välfungerande som lite extra "tyngd"



- - - -

Och ja, det gör den, har bestämt för mig (ska dock inte säga till 100%) att det är samma huvudenhet.


Inte helt omöjligt att jag t.o.m har ett kopplingsschema på "pluspaketet" liggandes

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SE
15 augusti 2012 · 202 Inlägg

it_mutt skrev:

DanneSundin skrev:

SE skrev:
Kanon grabbar. Stort tack för svaren! Ska kika lite efter vad jag kan hitta ang det ni tipsat om!
Finns tyvärr ingen baslåda i bilen, men vet du om den vanliga Concert enheten klarar av subben?

Han menade alltså att du kan köpa en begagnad på skroten! då kan du sno kablar å hela kittet från den bilen och samtidigt kika hur dom har dragit det! fördelen är väl att den får plats på precis samma sätt på din bil.

Dock hade jag köpt något litet, kanske 2x8".

Just precis så, och fördelen då att man får den "undangömd". Som sagt inget man väcker hela kvarteret men dock välfungerande som lite extra "tyngd"



- - - -

Och ja, det gör den, har bestämt för mig (ska dock inte säga till 100%) att det är samma huvudenhet.


Inte helt omöjligt att jag t.o.m har ett kopplingsschema på "pluspaketet" liggandes

Sry, då är jag med på hur du menade!
Om du har det så skulle det vara fantastiskt. Springer du på det så får du mer än gärna skicka det till mig!

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang