3379
Sök

Kamremsinställning Volvo B230FT

124 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Tjena

Har kollat runt här på garaget och även andra sidor men inte hittat nån vettig guide eller hjälp för att ställa in kamremmen på en ft motor.

I vilket läge ska "prickarna" va osv. Skriv gärna så utförligt som bara går för den som orkar smile

Tack på förhand smile
Senast redigerat av TheMuffinMan (16 augusti 2012)

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 augusti 2012
Man behöver egentligen inte ens gå efter prickarna. Fast underlättar ju en hel del.  ska så strax lite till vänster om kl 12 jag inte har fel. finns märke på kamhjulet och på plastkåpan bakom. likså hjulet där nere. bara haka dit och oljepumpen spelar ingen roll.  Ta och tryck ihop fjädern med en spik (lite trixigt) sen sätter du bara i den och tar bort spiken så har du fåt dit det rätt.

Gör inget om du får en kugg fel. går sämre bara inget som kan gå sönder om man inte har trimmat/planat väldigt mycket etc eller har 16V topp.

124 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Extrazz skrev:
Man behöver egentligen inte ens gå efter prickarna. Fast underlättar ju en hel del.  ska så strax lite till vänster om kl 12 jag inte har fel. finns märke på kamhjulet och på plastkåpan bakom. likså hjulet där nere. bara haka dit och oljepumpen spelar ingen roll.  Ta och tryck ihop fjädern med en spik (lite trixigt) sen sätter du bara i den och tar bort spiken så har du fåt dit det rätt.

Gör inget om du får en kugg fel. går sämre bara inget som kan gå sönder om man inte har trimmat/planat väldigt mycket etc eller har 16V topp.

Man tackar smile Ska ut redan ikväll o se om jag kan få till de smile Återkommer om jag behöver mer hjälp!

Sök