ja , jag har också en e39..
lågnivå ut så kan lätt fixas med hög till lågnivå omvandlare ( jag har en och har inte mycket att klagomål än )
dock så vet jag inte hur hög signal den ger ut i jämförelse med en bra huvudenhet..
sedan så är ditt huvudenhet mer inkopplad i bilen har jag för mig ( färddator eller liknande )
men som andra har sagt så finns det eftermarknads stereoram att köpa , dessa byter ut hela org stereon, och sedan så köper du till kabeladapter så kopplar du in den nya huvudenheten direkt till org elsystem.., ( jag ville inte göra det, ville ha kvar org utseende ,passar in mycket bättre )
sedan om du vill ha lågnivå in till org stereon t.ex. koppla in mobilen eller liknande , så finns det billigare lösning, fm modulator , jag har haft en och den fungerade kanon, ( kvaliten var väldigt bra men det blev lite statisk störning vid väldigt hög volym.. )
så nu har jag uppgraderad till en interface, den kopplas in mellan org huvudenhet och kabelstam, och den byter ut cd växlaren ( vilket ändå är trasigt ) , och man får in en bra aux, usb minne, och sd kort
sedan så ville du börja med baslåda .., beror på vilken budget du har men en sak man bör göra på en e39 är att ta bort skidsockan , eller om du inte har det skära en hål i baksätet bakom armstödet, annars får du aldrig in basen i kypen..
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a