Nissan primera motorer vad är skillnad mella 2,0SLX och GT modellen..

Diffkiller
4 januari 2011 · 10 Inlägg

hejsan ha suttit och sökt om nissa primeras motorerna vad som skiljer sej mella 2.0slx och Gt motor  för att SLX motor heter SR20De och GT motor heter SR20DE ? de enda som skiljer mella dom betäckning är att GT motorn ha ett stort E i sitt motor namn,, men som sagt ha GT motorn bara en max portad topp  andra kamaxlar och  större ventiler och kanske annat insug kanske en annan styrbox också? för slx och gt motorn ha  samma slaglängd på 86,0mm och slagvolym på 1,998 l är desamma på bägge dom motorerna och kompressionförhållande på slx motorn är 9,5:1 och på gt är de 10.0:1.. och jag ha sökt på internet om fakta om vad som skilljer dom två motorerna men hitta inga bra svar:(

Seth
4 januari 2011 · 3 354 Inlägg
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Sharky
4 januari 2011 · 10 287 Inlägg

Dubbelpostning är inte tillåten. Dom andra trådarna är raderade.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
NismoP11
4 januari 2011 · 205 Inlägg

Det som skiljer är att GT: n har större ventiler, högre kammar på insugskammen, extraktorgrenrör original samt annan motorstyrning och annan kompression.

Audi A4 (2002)
Diffkiller
4 januari 2011 · 10 Inlägg

haha ojdåsmile okaj tack för svaret.. men då skulle man kunna ta en komplett GT topp med insug och grenrör och styrboxa och då ska de funka som en GT maskin sen? för jag vill ha lite mera krut i bilen då känns de lättar att fixa fram grejer ifrån en GT motor.

NismoP11
4 januari 2011 · 205 Inlägg

I princip så ja. Insuget tror jag inte att du behöver för det är lika gissar jag. Men kan inte säga till 100% att det går men det skulle ju behöva gå så du får bestämma själv smile

Audi A4 (2002)
Diffkiller
4 januari 2011 · 10 Inlägg

hehe okaj  tack så mycket för svaren big_smile

KeZZeb
27 augusti 2012 · 397 Inlägg

vilken av dom motorena är mest lik s14? smile

kolla gärna in mina 2 s13 projekt,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang