6682
Sök

Skansa bilar

3 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Jag köpte en Volvo V70 i Båras i Skansa bilar och blev LURAD. De skrev i annonsen att bilen gick 23000, men den gick mer än 50000. Nån backade mätare.

I annonsen står (jag har skrivit ut den) att bilen färddator och komplett ifylld servicebok och det är lögn. Där står också att bilen har regnsensor och det är sant att den finns i bilen, men den fungerar inte!

Så jag köpte en bil som är inte värde sin pris. De vill inte bilen tillbaka så förhandlingar pågår. Nu har jag bilen som jag är inte nöjd med.

JFfoto
26 augusti 2012
När köpte du den?

326 Inlägg
26 augusti 2012
Radjur skrev:
I annonsen står (jag har skrivit ut den) att bilen färddator och komplett ifylld servicebok och det är lögn. Där står också att bilen har regnsensor och det är sant att den finns i bilen, men den fungerar inte!

Så jag köpte en bil som är inte värde sin pris. De vill inte bilen tillbaka så förhandlingar pågår. Nu har jag bilen som jag är inte nöjd med.

Om det stämmer som du säger så kommer dom att åka dit hos ARN. Kolla på bilskojare.com där finns flera liknade ärenden som alla vunnits av köparen.

Sen är det ju en annan femma om bilhandlaren rättar sig efter ARN:s beslut...

3 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Jag har ring dem och väntar nu på deras svar. Det finns också några olika fel på bilen, som de har inte sagt om. Om de kommer att göra ingenting anmäla jag dem. Tack för tips om sidan bilskojare.com. Jag ska kolla det

3 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Jag köpte bilen två veckor sen, men min sambo fick"en känsla" och började gräva i bilens historia.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 augusti 2012
Vad då känsla? En googling på namnet och orden bluff och båg är det första man möts av. Bra detektivarbete.
Senast redigerat av azid (27 augusti 2012)

2slow

865 Inlägg
27 augusti 2012
nå när du fått veta när mätaren backades så e det ju bara kolla vem som ägde bilen då, firman eller en privatperson.... inte ovanligt att folk backar mätaren när man byter in bilar på firma...

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 augusti 2012
Firman kan ju tyvärr hävda att mätaren måste backats innan bilen kom i deras ägo och att de inte kände till det för att slippa rättsliga åtgärder.

Vad gäller utrustning ska den utrustning firman påstått finns fungera. Blir det för dyrt att laga regnsensorn har du rätt till ett skäligt prisavdrag.

En före detta kollega råkade ut för en ganska bisarr händelse hos en Din Bil- handlare. Hon bytte in familjens V70 med 18k mil på mätaren och fick 90k i inbyte. En vecka senare var den utannonserad i Din Bils stående annons i lokaltidningen för 149k, med påstådda 12k mil på mätaren.

Hon väntade en vecka, och tog reda på om bilen blivit såld genom att skicka SMS till Trafikverket. Det hade den. Hon kontaktade nya ägaren och berättade att Din Bil backat mätaren och erbjöd sig att vittna. Då hette det att det hade blivit ett stort missförstånd från Din Bils sida. Jo, tacka fan för det när det var verkstaden i samma byggnad som servade bilen och antecknade miltalen för servicarna!
Så det är inte bara småhandlare som bluffar. Vete fan om man vågar köpa bil hos någon bilhandlare.
Senast redigerat av Andromeda (27 augusti 2012)

Sök