6678
Sök

Köpråd: bakhjulsdrivet (trodligen bmw)

1 422 Inlägg
26 augusti 2012
Vanos är variabel ventilstyrning, så du får mer ork på låga varv och det medför också en lägre förbrukning smile

875 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
cheffer skrev:
Vanos är variabel ventilstyrning, så du får mer ork på låga varv och det medför också en lägre förbrukning smile

okok brabra då ska jag kolla efter det;)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 augusti 2012
kolsvajansson skrev:
Wicca skrev:
Köp en med VANOS istället, kom väl -93 eller -94 tror jag.

okok ingen aning vad vanos är för något;) förklaring?

var utre på blocket idag och kollade och blev ruggigt sugen på denna men tyckte att den var förvånansvärt billig? jag som inte har någon koll eller ligger de i denna prisklass nu för tiden? http://www.blocket.se/jamtland/BMW_E46_ … =8&w=3

Enkelt förklarat variabel styrning av kamaxeln, ger ett bredare effektregister och lägre förbrukning.

37.000:- är väl ett ok pris för en fjorton år gammal bil, få konkurrenter som fortfarande har så stort värde kvar? Att den inte är original sänker värdet snarare än höjer det däremot så låt inte plasten lura dig. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

875 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
kolsvajansson skrev:
Wicca skrev:
Köp en med VANOS istället, kom väl -93 eller -94 tror jag.

var utre på blocket idag och kollade och blev ruggigt sugen på denna men tyckte att den var förvånansvärt billig? jag som inte har någon koll eller ligger de i denna prisklass nu för tiden? http://www.blocket.se/jamtland/BMW_E46_ … =8&w=3

Enkelt förklarat variabel styrning av kamaxeln, ger ett bredare effektregister och lägre förbrukning.

37.000:- är väl ett ok pris för en fjorton år gammal bil, få konkurrenter som fortfarande har så stort värde kvar? Att den inte är original sänker värdet snarare än höjer det däremot så låt inte plasten lura dig. smile

Mycket bra att veta:) inte sett så många andra 328 av den modellen och enligt annonsen fräscha bil till detta pris...och tror nog plasten har fått en att kolla lite glosögt på denna bil. kollade upp bilen och stod att det vart en ägare/år, vilket jag tycker är rätt mycket

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 augusti 2012
kolsvajansson skrev:
Rquired skrev:
kolsvajansson skrev:

Mycket bra att veta:) inte sett så många andra 328 av den modellen och enligt annonsen fräscha bil till detta pris...och tror nog plasten har fått en att kolla lite glosögt på denna bil. kollade upp bilen och stod att det vart en ägare/år, vilket jag tycker är rätt mycket

Jag håller med om att det är mycket, eftersom det i praktiken knappast är en ägare per år utan kanske två till tre ägare per år de senaste två åren. Och när en bil byter ägare kan det vara ett tecken på att den är slut, oavsett om ägaren påstår att den är i toppskick...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

875 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Jag håller med om att det är mycket, eftersom det i praktiken knappast är en ägare per år utan kanske två till tre ägare per år de senaste två åren. Och när en bil byter ägare kan det vara ett tecken på att den är slut, oavsett om ägaren påstår att den är i toppskick...

precis...kommer upp bilar hela tiden, så bara att fortsätta leta;)

618 Inlägg
27 augusti 2012
Har ägt både 320i -95, 325i -92 och nu en 328i -96.

Den jag hade roligast med var helt klart 325an, pga diffspärren..
328an går helt klart bättre och trots öppen diff så är den väldigt kul att köra..

Rosten sitter på samma ställe oftast, dvs skärmkanter, bagagelucka, nederkant av dörrarna..

Vattenpumpen Ska bytas innan 25,000 mil. Den kommer rasa..

Annat vanligt fel är centrallåset brukar ge sig, men bara att byta styrdonen i den dörr det slutar fungera..

875 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
Vattenpunpen, svår att byta? Dyrt?

1 482 Inlägg
28 augusti 2012
Nej inte direkt svår att byta, inte spec dyrt heller.

Därimot kan det vara förjävligt att lufta kylsystemet, då menar jag verkligen skitjobbigt.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök