Skärmvals, är detta nått ni hade köpt eller någonting annat?

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
28 augusti 2012 · 1 898 Inlägg

Funderar på att köpa mig en skärmvals och funderar på denna
http://www.verktygsboden.se/skaermvals/skaermvals

Har dock aldrig gjort det innan själv men har en bil som jag inte bryr mig såå mycket om.
Kan pröva på den först.

Det jag har hört är att man ska värma lite försiktigt med pistol först och sen långsamt rulla.
Stämmer det?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Marcus_89 Biltokig elektriker
28 augusti 2012 · 3 352 Inlägg

Värma lacken till drygt 60 grader och sen rulla försiktigt. Är viktigt att värma, annars går lacken åt helvete tongue Funkar helt ok tycker jag. Har fått valsa på min 523 bak, men behöver ta lite till då  man åker rätt lågt. Lånade en sist, men nu ska jag prova att svetsa ihop en egen. Går om man kapar en domkraft från en nyare 940 eller liknande smile

Senast redigerat av Marcus_89 (28 augusti 2012)

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
28 augusti 2012 · 1 898 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Värma lacken till drygt 60 grader och sen rulla försiktigt. Är viktigt att värma, annars går lacken åt helvete tongue Funkar helt ok tycker jag. Har fått valsa på min 523 bak, men behöver ta lite till då  man åker rätt lågt. Lånade en sist, men nu ska ajg prova att svetsa ihop en egen. Går om man kapar en domkraft från en nyare 940 eller liknande smile

Okey, schysst för kvickt svar! big_smile

Jo, vill inte lägga ut nå grymma summor på nått jag inte kommer använda sådär jätte ofta.
Men det ska ju ändå inte va skit för det! big_smile

Värma och rulla en bit i taget eller hela skärmen på en gång?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Marcus_89 Biltokig elektriker
28 augusti 2012 · 3 352 Inlägg

Ne det är ju lite drygt att lägga ut det på ngt man använder 1-2 ggr. Men men tongue Jag brukar ta hela området som ska ut, sen värmer man igen, spänner lite och valsar igen. Sen upprepar man det. Så brukar jag göra iaf.

Ernlothsson
28 augusti 2012 · 92 Inlägg

har sett att det finns en som är ett par hundra billigare på den här sidan smile http://xtrading.noxshop.se/?category_id … tem_id=100

Volkswagen golf vr6 "Das Kleinwagen" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang