Startar inte efter växellådsbyte ? Tacksam för snabba svar!

leksandstar25
30 augusti 2012 · 32 Inlägg

Hittade inget om detta varken på garaget.org eller nån annastans men värt att kolla smile

Vi plockade ner min växellåda på min 745 (m47 låda) och sen när vi satte upp den igen så
gick det lite trögt men vi fick upp den men när vi skulle provstarta den så startade den inte utan de blev bara ett ganska högt knäpp varje gång vi försökte starta den.
Vi testade om det var batteriet men de var det inte och det klickande ljudet kom från svänghjulskåpan.
Kan det vara nåt i svänghjulskåpan som inte är som det ska eller kan det va nåt med elen och isåfall vad ?
Vi testade utan kardan för att bara se om den startade och då kände vi att det gick att snurra den man sätter kardanen i som vanligt:rolleyes:
Jag blir inte klok på det här så ja är tacksam för svar och tips:)

chrille_ Servicerådgivare
30 augusti 2012 · 715 Inlägg

Hur har ni testat batteriet?
Ett batteri kan vara starkt nog för att startmotorn skall låta, men ej orka driva runt motorn..  Så jag hade nog testat med starthjälp eller dylikt till att börja med!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
leksandstar25
31 augusti 2012 · 32 Inlägg

Så du tror det är något med elen och inte att vi har satt upp den på nåt konstigt sätt ?wink

chrille_ Servicerådgivare
1 september 2012 · 715 Inlägg

leksandstar25 skrev:
Så du tror det är något med elen och inte att vi har satt upp den på nåt konstigt sätt ?wink

Skulle börja med att testa det, då det låter troligt, och det är lättast att testa med.
Om ni satt ihop det rätt eller fel är det bara ni själv som kan svara på!

mvh Chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
robert___j
1 september 2012 · 449 Inlägg

har ni dragit fast startmotorn ordentligt den jordar kanske inte ordentligt

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
Volvoniss
1 september 2012 · 227 Inlägg

kolla batteriet först eller prova starta med kablar som grabbarna säger... Lägg i även friläge och kolla att bilen går att rulla fram o tillbaka så ni inte har klantat er big time! ;P Kan inte komma på någonting annat än dessa saker.
Ev om ni missat ansluta någon kontakt till växellådan, men borde starta för det.

leksandstar25
1 september 2012 · 32 Inlägg

Vi fick igång den nu smile det var en kabel till startmotorn som hade åkt ur men gömt sig under så den syntes inte men tack för svaren smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang