Trimma Ka...?

djaknetosa
6 september 2012 · 9 Inlägg

big_smile:DJag har köpt en Ford Ka -98, med hela 69 hk. Den är väl ganska pigg egentligen, och har fått lite råd om trimm på den, men har ni några tipps om hur man kan "pigga" till den lite, så man slipper sitta och jucka som en tok för att få upp farten när man ska köra om?
Rolig liten bil, dock lite lite för lite under huven...

Senast redigerat av djaknetosa (6 september 2012)

Ford Ka "Hedvig" (1998)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 september 2012 · 5 042 Inlägg

Det är väl vanlig bpu trim som gäller, basic power upgrade..
Chipp , öppet filter som får KALL luft , avgas. annars hade jag satsat på annan bil eller motor,

C H E V R O L E T <3
djaknetosa
6 september 2012 · 9 Inlägg

Mmm, tanken på en annan motor är lite lockande, men mycket jobb kändes det som, sen har man ju inte överdrivet mycket svängrum i den motorhuven. Är övertygad om att det står typ Husqvarna eller Singer på den där dvärgmotorn någonstans..
Såg någon som hade en Puma motor i istället... Svårt att få dit tro? Jag är ju inte allt för van att byta motor...

Ford Ka "Hedvig" (1998)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 september 2012 · 5 042 Inlägg

djaknetosa skrev:
Mmm, tanken på en annan motor är lite lockande, men mycket jobb kändes det som, sen har man ju inte överdrivet mycket svängrum i den motorhuven. Är övertygad om att det står typ Husqvarna eller Singer på den där dvärgmotorn någonstans..
Såg någon som hade en Puma motor i istället... Svårt att få dit tro? Jag är ju inte allt för van att byta motor...

Vet faktiskt inte alls hur det är med ka. aldrig öppnad motorhuven på en sådan. men Puma motor har jag läst om att folk har bytt till. Tror det var på en annan bilsajt jag läste en tråd om en som bytte på en svart ka till puma motor. Ev kanske någon fiesta motor kan passa big_smile

C H E V R O L E T <3
djaknetosa
6 september 2012 · 9 Inlägg

Du, jag lovar, jag höll på att bryta ihop av skratt när jag öppnade huven... Vänder man uppochner på den så står det säkert Singer på undersidan! Var ju inte tanken att jag skulle behålla den, skulle bara fixa rosten, skruva fast bakhjulen och lacka om den , sen sälja den... men den är ju så jädra ful att jag nog måste behålla den.. Om jag på något sätt kan vidga stallet i den så det får plats någon liten häst till..

Ford Ka "Hedvig" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang