Kabeldragning i Volvo 945 1996

JBL90
4 september 2012 · 42 Inlägg

Tjenare alla smile

Jo det är så här att jag har fått ett litet problem..
Jag vet inte hur jag ska lyckas dra strömkabeln igenom torpedväggen utan att behöva borra ett hål.
Det hade varit underbart om det finns något hål på höger sida där batteriet sitter men men..
Är det någon som har något förslag? smile

Tack på förhand!

Senast redigerat av JBL90 (4 september 2012)

mejmotorsport
4 september 2012 · 366 Inlägg

brukar ju sitta en genomföring på båda sidorna, bakom stötdämpartornet ungefär. kolla där

JBL90
4 september 2012 · 42 Inlägg

Ok det ska jag göra:) det var lättare på 740in där var det en gummi grej:)

DanneSundin
4 september 2012 · 682 Inlägg

borra hål är inge svårt, bara att dra på kopparpasta eller fan de heter efteråt! då rostar de inte. Jag använde sen silvertejp och krympslang för skydd av kabeln mot vassa kanterna. Dock var godset rätt hårt att borra i, så en fräsch borr och starkt tryckande hand rekomenderas! smile

JBL90
4 september 2012 · 42 Inlägg

Okej tack big_smile vart på torpedväggen borrade du? Kan du gärna visa en bil?big_smile

JBL90
4 september 2012 · 42 Inlägg

Skrev fel dock är ju en 945a xD

DanneSundin
4 september 2012 · 682 Inlägg

Aah, 945 har du inte gummigenomföring på passagerarsidan då? 

Annars är det bara att mäta från något, t.ex. längst te höger och uppifrån. Sne mäter du samma mått på insidan (Du ser vart "insidans storlek" är på utsidan, i motorrummet) 

sen kikar du om det är något där helt enkelt, är bara vanlig plåt, inge kablar eller något vad jag borrade igenom iallafall! smile

Dock är ju tändboxen te höger vid passagerar. 

Annars är det bara att följa alla kablar så hittar du en genomföring "någonstans" längst ner te höger eller vänster borde de la vara.

BerglunD666
4 september 2012 · 124 Inlägg

Har du batteriet på höger sida?
Har dragit i min 97as 945a, och det finns ett ställe ungefär mitt bakom motorn där det finns ett befintligt hål att använda, kan ta en bild vart imorgon när det är ljust ute.

Tog iaf bara o körde igenom en skruvmejsel genom befintlig gummipackning o köttade igenom kabeln o sen lite silikon där, tätt o fint smile

BMW 525d (2001)
JBL90
5 september 2012 · 42 Inlägg

Japp batteriet är på höger sida, men jag har automat i den, det är lite tråkigt men jag drog kabeln igenom hålet där jag kan sätta kopplings pedalen så det löste sig ändå smile men tack för svaren! big_smile

Ljud-fan
7 september 2012 · 610 Inlägg

Finna ett hål långt till höger, bakom stötsämpartornet. Är en gummi packning som du får skära sönder bara. Inga stora ingrepp. I princip likadan som på 740.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang