Tappar effekt...

Leion94
4 september 2012 · 19 Inlägg

Hej! Jag har ett Rockford Fosgate monoblock som ligger runt 800 w rms som driver dubbla jbl 12:or... Men jag har ett problem... Ibland tappar det effekt och slår inte alls mycker och ibland spelar de sönder hela bilen, jag har bytt Lågnivå kabeln från stereon och kollat alla andra kablar så det sitter. Är det att de får för lite ström eller är monoblocket paj? och varför funkar de då ibland? Tacksam för svar....

Volvo V70n (2003)
Nitromast Dr. Scanner
4 september 2012 · 2 167 Inlägg

Låter som kasst batteri, prova att mäta.

Rickard-v
4 september 2012 · 2 665 Inlägg

Har du alltid motorn igång? För då blir det mera spänning till steget.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
micke7406
4 september 2012 · 1 400 Inlägg

De troligaste problemen.

1: fel låda / avstämning för din bil

2: steget har ingen kontroll på konan / orsak kan vara många. Har du ren signal till basen ?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Leion94
5 september 2012 · 19 Inlägg

Har en kondensator kopplad och de är minst 12 v batteri hela tiden! Men det blinkar lite i lyset men de har funkar riktigt bra innan detta har blivit nu på senare tid,,, kan det vara att komponenterna i steget är för slitna?

Volvo V70n (2003)
Nitromast Dr. Scanner
5 september 2012 · 2 167 Inlägg

Vad har du för kablar till steget och vart har du kopplat in jorden?

Leion94
7 september 2012 · 19 Inlägg

Har de tjockaste som gick i steget, går en 50 fram men är la in kopplat med 30kvadrats.. jordat nere vid reservhjulet så det är ordentligt gjort. Själva grejen är ju att de spelar bra som fan innan sen en dag tappade ja bara efffekt....

Volvo V70n (2003)
DJ_Philip
8 september 2012 · 129 Inlägg

Leion94 skrev:
Har de tjockaste som gick i steget, går en 50 fram men är la in kopplat med 30kvadrats.. jordat nere vid reservhjulet så det är ordentligt gjort. Själva grejen är ju att de spelar bra som fan innan sen en dag tappade ja bara efffekt....

Jordning vid reservhjuls baljan är inget och rekomendera byt till baksätes bultarna !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang