5032
Sök

Byta insprut på B230E?

241 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#1
Är det möjligt att byta insprut åh spridare på en B230E motor utan att behöva byta ?topp? till insprutet på en B230F? smile

Tacksam för svar smile


Avstängd
195 Inlägg
10 september 2012
#2
Japp men du måste plugga hålen för spridare och EGR.. E har spridarna i toppen och F har spridarna i insuget

241 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#3
hur gör man det enklast? smile


699 Inlägg
10 september 2012
#4
Du borde väl kunna lämna de gammla spridarna i toppen bara, för de är väl stängda när inget e kopplat till dem?

Bilgalen elektriker :)

241 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#5
så kan man ju oxå göra smile men det känns lite oproffsigt^^ räknas det som motorbyte om an byter sprutet på motorn eller märker inte besiktningen det?


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 september 2012
#6
Egentligen så är det inte alls tillåtet, så det beror på hur mycket tur du har på besiktningen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

241 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#7
jaha "/ har lite att fundera på om det är värat att byta nu då


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 september 2012
#8
lillen94 skrev:
jaha "/ har lite att fundera på om det är värat att byta nu då

På bilar från -76 och nyare så får man inte stoppa i "hembyggda" motorer. Däremot så får du stoppa i en komplett B230F med kat & allt varför man nu skulle vilja göra det?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

241 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#9
RD_87 skrev:
lillen94 skrev:
jaha "/ har lite att fundera på om det är värat att byta nu då

På bilar från -76 och nyare så får man inte stoppa i "hembyggda" motorer. Däremot så får du stoppa i en komplett B230F med kat & allt varför man nu skulle vilja göra det?

ja varför skulle man vilja göra det?


241 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
#10
om man nu gör det.. hur mycket behöver man riva för att få allt rätt? det är ju boxar till F´en och det är inte på E´n, det betyder att man behöver dra el och massa då?


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 september 2012
#11
Varför vill du byta sprut till att börja med?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

241 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
#12
har varit lite otydlig men jag undrar mest, är nyfiken. är less på mekaniskt insprut, när det krånglar så krånglar det regält. visst det är antagligen mycket enklare att köpa en ny bil med rätt sprut.. men att bli av med denna bil är antagligen omöjligt.. om man inte skrotar den ifs


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 september 2012
#13
lillen94 skrev:
har varit lite otydlig men jag undrar mest, är nyfiken. är less på mekaniskt insprut, när det krånglar så krånglar det regält. visst det är antagligen mycket enklare att köpa en ny bil med rätt sprut.. men att bli av med denna bil är antagligen omöjligt.. om man inte skrotar den ifs

Inte kan jag påstå att det mekansika fungerar dåligt? Är det bara tätt & inte kört utan filter så brukar det ju funka kalas.
Att byta är väl inte så svårt i en 240 men i 740 så är kabelstammarna mer ihopbyggda så det blir mycket mer jobb. Du är nog på rätt spår med bilbytet.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

241 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
#14
RD_87 skrev:
lillen94 skrev:
har varit lite otydlig men jag undrar mest, är nyfiken. är less på mekaniskt insprut, när det krånglar så krånglar det regält. visst det är antagligen mycket enklare att köpa en ny bil med rätt sprut.. men att bli av med denna bil är antagligen omöjligt.. om man inte skrotar den ifs

Inte kan jag påstå att det mekansika fungerar dåligt? Är det bara tätt & inte kört utan filter så brukar det ju funka kalas.
Att byta är väl inte så svårt i en 240 men i 740 så är kabelstammarna mer ihopbyggda så det blir mycket mer jobb. Du är nog på rätt spår med bilbytet.

bilbytes spåret är jag inne på men det kommer troligtvis bli ganska svårt att bli av med den sad



Sök