Audi A3 -97 ABS lampa lyser!

AudiTrollet
21 september 2012 · 76 Inlägg

Hehe smile

Jag har faktiskt redan kollat säkringarna, var det första jag gjorde, men alla är hela o fina så problemet har nog att göra med hydraulpumpen. Antingen att den är helt sönder eller kontakten till den, skulle jag tro iallafall. Får ut o kolla imorgon för ikväll är det pilsner som gäller! =p

Ordning och reda är för idioter, kaos råder bara de smarta över.
it_mutt Avstängd
21 september 2012 · 10 388 Inlägg

AudiTrollet skrev:
Hehe smile

Jag har faktiskt redan kollat säkringarna, var det första jag gjorde, men alla är hela o fina så problemet har nog att göra med hydraulpumpen. Antingen att den är helt sönder eller kontakten till den, skulle jag tro iallafall. Får ut o kolla imorgon för ikväll är det pilsner som gäller! =p

Mnja, alltså, kolla så de inte är något ärgade -alls-. Lite kontaktspray osv. Vid en snabb titt på google skulle jag säga att detta löst problemet för -väldigt- många

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AudiTrollet
21 september 2012 · 76 Inlägg

Jaha, det ska jag absolut kolla med en gång, får se om vi har någon kontaktspray hemma bara.

Det kan nog stämma bra att det kan ha ärgat lite på säkringarna vid batteriet, för original sitter det ett täcklock över dom, men när jag köpte bilen så satt där inget så vatten och smuts kommer ju lätt åt dom.

Ordning och reda är för idioter, kaos råder bara de smarta över.
it_mutt Avstängd
21 september 2012 · 10 388 Inlägg

AudiTrollet skrev:
Jaha, det ska jag absolut kolla med en gång, får se om vi har någon kontaktspray hemma bara.

Det kan nog stämma bra att det kan ha ärgat lite på säkringarna vid batteriet, för original sitter det ett täcklock över dom, men när jag köpte bilen så satt där inget så vatten och smuts kommer ju lätt åt dom.

Som sagt, var en "hel del" som hade löst problemet (som i att; felkoden inte kom tillbaka) efter de bytt säkringar till nya och "rengjort o sprayat". Kan ju vara värt ett försök iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AudiTrollet
21 september 2012 · 76 Inlägg

Sprayat på lite CRC 2-26 över hela säkringsdosan vid batteriet, även den stora kontakten som går till dem. Bytte även till nya fräscha säkringar. ABS lampan lyser dock fortfarande men ska se om jag kan släcka den imorgon med datorn smile

Ordning och reda är för idioter, kaos råder bara de smarta över.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang