3" halvsats eller 2.5" halvsats twinpipe saab 9-3 00a

Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

Hejsan!!wink

Ja funderar lite...
Funkar en 3" halvsats eller räcker det med 2.5" halvsats twinpipe (från BSR)
för att öka flödet lite i bilen? Ja känner verkligen när man stämplar att de tar emot lite, så tror den vill andas mera. Har nu funderat lite och tänkte fråga vad som är bäst eller om 2.5" BSR halvsatsen går bra
eller om man ska lägga sig på 3" halvsats.

Det kommer nog en 3" dp sen med, men så länge!!
Anledningen till ja frågar är ifall jag ska köpa ett nytt system från JT 3" halvsats eller om jag ska köpa begagnat halvsats från BSR twinpipe.. cool

Tackar för alla svar!!! smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
aerotech
26 september 2012 · 11 Inlägg

Köp min så ingår allt! =O)

Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

aerotech skrev:
Köp min så ingår allt! =O)

Då måste jag ju sälja min kärra först haha wink

I´m living my life a quarter mile at the time!
mickefixare when ever - were ever
26 september 2012 · 513 Inlägg

Nu kör jag visserligen en Ng900 men i alla fall...

Hade 2,5" RF på min 9000 och tyckte det lät för lite så när jag skulle ha till 900:an så blev det 3" RF från katten och bakåt. Det låter en del. Så pass att jag börjar önska att jag skulle tagit 2,5" i stället. Folk brukar säga att det hörs på långt håll när jag kommer även om jag kör lugnt.

Och andra sidan...den rör på sig big_smile

Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

mickefixare skrev:
Nu kör jag visserligen en Ng900 men i alla fall...

Hade 2,5" RF på min 9000 och tyckte det lät för lite så när jag skulle ha till 900:an så blev det 3" RF från katten och bakåt. Det låter en del. Så pass att jag börjar önska att jag skulle tagit 2,5" i stället. Folk brukar säga att det hörs på långt håll när jag kommer även om jag kör lugnt.

Och andra sidan...den rör på sig big_smile

Okej, ja åker 1 dämpare nu med 3" från bakaxeln för ja ville ha lite ljud, min hörs verkligen på håll när man kommer så tänkte de kanske duger gutt me 2.5" från katten för öka flödet, dock så morrar 3" mer smile !

I´m living my life a quarter mile at the time!
mickefixare when ever - were ever
26 september 2012 · 513 Inlägg

I längden tror jag på 2,5" om du sen ska ha 3" downpipe. Den öppnar ju upp lite mer.
Det e ett himla brölande med 3" hela vägen.

Jag vet inte hur det stämmer men jag kör med rostfritt (man ska inte behöva byta i onödan) och det är ett annat ljud i det materialet. Lite råare och det gillar ju jag iaf smile

Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

mickefixare skrev:
I längden tror jag på 2,5" om du sen ska ha 3" downpipe. Den öppnar ju upp lite mer.
Det e ett himla brölande med 3" hela vägen.

Jag vet inte hur det stämmer men jag kör med rostfritt (man ska inte behöva byta i onödan) och det är ett annat ljud i det materialet. Lite råare och det gillar ju jag iaf smile

Okej, dock så vill jag det ska öppna en del utan behöva byta till 3"dp nu smile Ja rostfritt gör ju nog sitt! Ja rått ska de låta, ska inte bröla för mycket. Rivande ljudet visar ju den är lite aggressiv och rapp!
Med twinpipet måste jag dock såga i spoilern, men de kan bli snyggt! smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
mickefixare when ever - were ever
26 september 2012 · 513 Inlägg

"Problemet" med Dp e att dom kostar pengar, och ska man köpa beg får man jaga för o va först på annonserna.

Köp ett 3" så länge!

Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

mickefixare skrev:
"Problemet" med Dp e att dom kostar pengar, och ska man köpa beg får man jaga för o va först på annonserna.

Köp ett 3" så länge!

Okej, tack för svar!! smile Ja de kostar ju en del..

I´m living my life a quarter mile at the time!
klawd22 Bilälskare
26 september 2012 · 283 Inlägg

mickefixare skrev:
"Problemet" med Dp e att dom kostar pengar, och ska man köpa beg får man jaga för o va först på annonserna.

Köp ett 3" så länge!

kolla på klracing.se dem brukar ha bra priser..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

klawd22 skrev:

mickefixare skrev:
"Problemet" med Dp e att dom kostar pengar, och ska man köpa beg får man jaga för o va först på annonserna.

Köp ett 3" så länge!

kolla på klracing.se dem brukar ha bra priser..

Har sett en som köpt och passformen va bajs.. sad

I´m living my life a quarter mile at the time!
mickefixare when ever - were ever
26 september 2012 · 513 Inlägg

Jag kan rekommendera Raka Rör eller A-alt-avgassystem i Mölndal.
Lite dyrare, grym passform och kvalité, rostfritt och riktigt bra service. Inget o klaga på alls!

Poppsey
26 september 2012 · 479 Inlägg

mickefixare skrev:
Jag kan rekommendera Raka Rör eller A-alt-avgassystem i Mölndal.
Lite dyrare, grym passform och kvalité, rostfritt och riktigt bra service. Inget o klaga på alls!

Ska kolla in det! smile Tack!!

I´m living my life a quarter mile at the time!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang