Köpråd max 150 000 kr. Vilken är vettigast? Nissan Juke (2012) eller Hyundai i30 (2011)

johan_dansk
27 september 2012 · 157 Inlägg

Då jag jobbar på en hyrfirma, tycker jag i30 är en mycket bättre bil än Nissan junk. Jag tycker inte man sitter bra, och den känns väldigt plastig. Nya Hyundaier och Kia är faktiskt väldigt trevliga bilar och dom har förbättras mycket!


MVH

Audi A4 1.8t Quattro
Kalaspajas
27 september 2012 · 29 Inlägg

C-Herbst skrev:
Har man lite tålamod så kan man hitta en c30 2010-2011 årsm med låga mil för 140-160.
Billigare privat.
Och flexifuelen är billig i skatt.
Sen finns den med miljödiesel oxå

Känns som "lite mer bil" för pengarna än juken imo

Tyvvär räcker inte tålamodet till. Behöver en bil ganska omgående, och kommer köpa Juken i helgen.
Men tack ´för tippset

C-Herbst Sous Chef
27 september 2012 · 389 Inlägg

Hoppas du blir nöjd med den smile

Kalaspajas
28 september 2012 · 29 Inlägg

C-Herbst skrev:
Hoppas du blir nöjd med den smile

Jag med! Det blir säkert bra, jag får den för vad jag tror är ett bra pris, och jag har aldrigt ägt en ny bil. Så jag hoppas att jag slipper tråkiga överraskningar.

C-Herbst Sous Chef
28 september 2012 · 389 Inlägg

Blir säkert bra, är väl en spec känsla att rulla ut en ny bil från hallen!

Kalaspajas
29 september 2012 · 29 Inlägg

C-Herbst skrev:
Blir säkert bra, är väl en spec känsla att rulla ut en ny bil från hallen!

Det blir iaf nästan så. Köper bilen av en kompis.

Evildan
29 september 2012 ·

Kalaspajas skrev:

C-Herbst skrev:
Blir säkert bra, är väl en spec känsla att rulla ut en ny bil från hallen!

Det blir iaf nästan så. Köper bilen av en kompis.

Grattis!
Kanonkul, mötte en svart i går vid Kloster kyrka, inte en anonym bil att smyga runt med, bra bilar, är säker på att du får ett mkt problemfritt ägande (har själv en kompis som säljer Nissan, det enda "problemet" är att han träffar bara kunden två gånger, vid inköp och när dom byter till ny Nissan annars ser han inte röken av dom då bilarna bara rullar på)

Kalaspajas
29 september 2012 · 29 Inlägg

Evildan skrev:

Kalaspajas skrev:

C-Herbst skrev:
Blir säkert bra, är väl en spec känsla att rulla ut en ny bil från hallen!

Det blir iaf nästan så. Köper bilen av en kompis.

Grattis!
Kanonkul, mötte en svart i går vid Kloster kyrka, inte en anonym bil att smyga runt med, bra bilar, är säker på att du får ett mkt problemfritt ägande (har själv en kompis som säljer Nissan, det enda "problemet" är att han träffar bara kunden två gånger, vid inköp och när dom byter till ny Nissan annars ser han inte röken av dom då bilarna bara rullar på)

Det ska bli riktigt kul faktiskt. Du lär ju se mig nån gång i stan. Vet att det finns en röde juke i stan, den svarta har jag inte sett. Spana efter en vit, det kommer antagligen vara jag som sitter i den!

Evildan
29 september 2012 ·

Kalaspajas skrev:

Evildan skrev:

Kalaspajas skrev:

Det blir iaf nästan så. Köper bilen av en kompis.

Grattis!
Kanonkul, mötte en svart i går vid Kloster kyrka, inte en anonym bil att smyga runt med, bra bilar, är säker på att du får ett mkt problemfritt ägande (har själv en kompis som säljer Nissan, det enda "problemet" är att han träffar bara kunden två gånger, vid inköp och när dom byter till ny Nissan annars ser han inte röken av dom då bilarna bara rullar på)

Det ska bli riktigt kul faktiskt. Du lär ju se mig nån gång i stan. Vet att det finns en röde juke i stan, den svarta har jag inte sett. Spana efter en vit, det kommer antagligen vara jag som sitter i den!

Då vinkar den skallige och bockskäggige mannen i den gröna Explorern och flashar med de tre extraljusen och hoppas att det var dig han mötte smile

Kalaspajas
29 september 2012 · 29 Inlägg

Evildan skrev:

Kalaspajas skrev:

Evildan skrev:

Grattis!
Kanonkul, mötte en svart i går vid Kloster kyrka, inte en anonym bil att smyga runt med, bra bilar, är säker på att du får ett mkt problemfritt ägande (har själv en kompis som säljer Nissan, det enda "problemet" är att han träffar bara kunden två gånger, vid inköp och när dom byter till ny Nissan annars ser han inte röken av dom då bilarna bara rullar på)

Det ska bli riktigt kul faktiskt. Du lär ju se mig nån gång i stan. Vet att det finns en röde juke i stan, den svarta har jag inte sett. Spana efter en vit, det kommer antagligen vara jag som sitter i den!

Då vinkar den skallige och bockskäggige mannen i den gröna Explorern och flashar med de tre extraljusen och hoppas att det var dig han mötte smile

Låter bra!

Kalaspajas
30 september 2012 · 29 Inlägg

Nu är bilen köpt! Det finnt lite bilder av den på i min profil. (fattar ej hur man läger upp bild i tråden)

Rquired Allmänt envis
30 september 2012 · 12 512 Inlägg

Kalaspajas skrev:
Nu är bilen köpt! Det finnt lite bilder av den på i min profil. (fattar ej hur man läger upp bild i tråden)

https://www1.garaget.org/archive/137/136019/307494/307494-2912255.jpg
https://www1.garaget.org/archive/137/136019/307494/307494-2912257.jpg

Grattis! Lägger upp bilder gör du med "Img"-knappen i läget där du skriver ett inlägg, den knappen finns dock inte vid snabbrutan i botten av tråden utan du behöver "citera" ett befintligt eller trycka på "Skriv svar" nere till höger. Markera sedan länken till bilden och tryck på Img. smile

Senast redigerat av Rquired (30 september 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang