Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)
  • 111 Följare
  • 805 097 Visningar
  • Projektet avslutat 7 oktober 2012
Putteliten
30 september 2012 · 9 077 Inlägg

Det var lite tråkigt att höra. Skulle velat se film på den i färdigt utförande.

Släng upp länk till nya tråden här när du startar ditt projekt......

dadde
30 september 2012 · 2 164 Inlägg

Tjejens far har en orange mini som han ska sälja, men han skulle tydligen laga rost och lacka om hela bilen först.. Är du fortfarande intresserad utav en gammal mini? smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 oktober 2012 · 3 068 Inlägg

Putteliten. Ja, det hade varit skoj att göra en lite längre film med både bildspel och film från körning osv. Men jag vet inte om det kommer finnas möjlighet att få fram mer material. Det blev tyvärr inte mkt filmat under senare delen av mappningen, då jag saknade kamerafäste och en tredje person i bilen utöver den som skötte datorn.

Sen är frontspoilern avplockad då den tagit mkt stryk och var tänkt att byggas om, så det är inte så kul att filma eller ta bilder när den inte ser ut som den ska heller.

Dadde: Jag vet inte.. ett miniprojekt skulle vara kul, men samtidigt vet jag inte om jag kommer att möjlighet att bygga den som jag i så fall skulle vilja göra. Det tåls att tänkas på iaf och det beror på vad han ska ha för den. Du kan ju alltid pm:a vid senare tillfälle.

En länk till nya projekttråden kommer att postas här så att de som är intresserade lättare kan hitta dit smile

Stackarn
1 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

100 sidor kärlek med ett brustet hjärta som avslut! Tycker verkligen att det är trist att du bestämt dig för att sälja, men kan samtidigt förstå dig! Hoppas på att nästa projekt blir ÄNNU häftigare!

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 oktober 2012 · 3 068 Inlägg

Hehe, ja det har varit en lång resa. Som jag skrev på mk1 club så har golfen och jag haft 2½ år tillsammans, vi har bråkat många gånger men också haft många roliga stunder tillsammans.

Visst känns det vemodigt, helt klart. Men jag tror det är rätt läge att någon annan tar över nu, men nya idéer och ny energi. Jag är inte trött på den så, utan jag känner mig ganska färdig med projektet, istället för att ändra saker jag kompromissat med innan så väljer jag att lämna över och börja på något nytt.

Jag har som sagt spanat en del efter vad det kan bli för nytt projekt.. men än är inget bestämt smile

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
6 oktober 2012 · 3 068 Inlägg

Då har golfen kommit till sin nya ägare.. Känns lite konstigt, men ändå gött att den kommit till någon som kommer att ta hand om den och köra den. Pratade med honom och han har redan synkat tändning och testkört den.

Men, jag vill ju inte vara utan projektbil så jag har redan skaffat en ny, hehe. "Normalt" folk köper nyare bilar när de byter, men jag köpte en äldre.. mkt äldre!

Det blev en bubbla -64 som ska bli en härlig glidarbil att åka runt med hela somrarna smile

Länk till projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3431170

Därmed avslutas detta projektet. Stort tack till alla som har följt, kommenterat och peppat!

/// Peter

Twins Twins Bil & Plåt
7 oktober 2012 · 2 577 Inlägg

Ett helgrymmt projekt verkligen!
Gött att du hitta en sådan bra ny ägare.
Har en fråga dock, säljer du fortfarande fälgarna ?
Jag är isf intresserad !

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang