7055
Sök

Börjat låta konstigt från ljudanläggningen?

Dann3
19 mars 2007
Trådstartare
Gick bra innan när jag körde ett slutsteg med min stora 12" bas men sedan när jag kopplade in 6*9 orna och ett slutsteg till dem så har det typ börjat vina när man startar slutstegen och när man startar Mp3-spelaren så liksom knäpper/smäller det till. Det vinande ljudet blir starkare/högre om jag ökar basen på slutsteget. Tycker detta är rätt irriterande.

Kan det vara jordningsfel? Har både slutstegens jordningkablar till samma punkt men den ena öglan har kontakt med karossen och den andra har inte kontakt med karossen utan ligger på den andra öglan slog mig att det är kanske detta som är felet?

Någon annan som har något förslag?

410 Inlägg
19 mars 2007
kolla jordningarna noga som fan kan bli dyrt annars å utrustning kan gå sönder.

Copyright @ Rybbs Production

735 Inlägg
20 mars 2007
har du dragit alla kablar på en sida kan de bli sådana fel ...så om du har drogit alla kablar på en sida av bilen så flytta över lågnivåkabeln eller strömkabeln till den andra sidan....

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Dann3
20 mars 2007
Trådstartare
blomisen skrev:
har du dragit alla kablar på en sida kan de bli sådana fel ...så om du har drogit alla kablar på en sida av bilen så flytta över lågnivåkabeln eller strömkabeln till den andra sidan....

Det har jag gjort

21 761 Inlägg
20 mars 2007
Det skulle kunna vara som du skriver, att det inte blir ordentlig kontakt när "öglorna" sitter på varandra. Eftersom det fungerade förut så ska det rimligtvis inte vara dålig jordpunkt tycker jag.

Det vinande ljudet och knäpparna när du startar Mp3-spelaren är ju ganska typiskt för jordproblem. Ta loss båda kabelskorna och se till att det blir ordentlig kontakt mellan dem, alternativt sätt den andra jordkabeln bredvid den ordinarie. En till fästpunkt alltså.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 mars 2007
Drönirettab skrev:
Det skulle kunna vara som du skriver, att det inte blir ordentlig kontakt när "öglorna" sitter på varandra. Eftersom det fungerade förut så ska det rimligtvis inte vara dålig jordpunkt tycker jag.

Det vinande ljudet och knäpparna när du startar Mp3-spelaren är ju ganska typiskt för jordproblem. Ta loss båda kabelskorna och se till att det blir ordentlig kontakt mellan dem, alternativt sätt den andra jordkabeln bredvid den ordinarie. En till fästpunkt alltså.

Finns inte mycket att tillägga, samma kabelarea på plus och minus om det inte hjälper...

2lateuloose
543 Inlägg
20 mars 2007
generator vin ..är fett irriterande..!! prova dra kablar på utsidan av bilen för att se om det hjälper!

Är det fortfarande problem är det bara börja felsöka ..  kan va jord fel,  kan vara bakström

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök