4670
Sök

Problem S70 2.0 T5

21 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
Tjena hoppas någon kan hjälpa mig med min fråga smile

Jo jag undrar om det går å slänga i en box från en s70 riktig t5a? Eller får den för mycket bränsle ?

Har slängt i en box från 850 t5 å bilen går ju men verkar gå fett.

Jag har haft massa problem köpte en box 2.0t5 s70 chippad men gick knappt att köra gick jävligt fett rök värre än en diesel . Och prövat mig fram med massa olika boxar .

Mvh jimmi
Senast redigerat av TEAMAUTOGROUND (8 oktober 2012)

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
9 oktober 2012
Att montera en box vars är mappad för en bil med en helt annan liter volym är inte att rekommendera. Hur går bilen med dess original box?

Lite otydliga formuleringar ovan...

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Fri fart för ett fritt folk!
14 893 Inlägg
9 oktober 2012
med 850box brukar dom ej gå speciellt bra
kör 2liters 850 box i en 2liters s70t5 och då går den oxå fett

Kör fort så hinner inget hända...

21 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Jag har inte kvar orginal boxen p.g.a den blev bränd när den skulle lödas. så skaffa fram en som redan vart lödad med chip. så slog i den å börja köra och då i början vid start börja de rycka rätt bra men bara efter någon minut så slutade det å rycka så börja köra kändes ok, men när man börja gasa så hacka de och rök svart som satan smile så tog av boxen satte i mitt orginal chip men ingen skillnad. förbrukningen låg på 50.0/ l-100km

så nu har jag en 850 box i och det går att köra med bilen men den dricker satan, och på tomgång märker man lukten och lite små rök av o förbränt bränsle. Fast ökar man laddet behöver man inte vara rädd att den får för snålt med bränsle iaf wink

Men jag har kvar original nummer från min första box. Då är det noga att alla siffrorna stämmer för man ska kunna köra på det.?

Mvh

Sök