4091
Sök

Hardyskivan volvo 740 -1986

327 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Hallåja! blivit erbjuden en volvo 740 -1986 med trasig hardyskiva... Jag är ny inom skruvandet, och undrar om det är svårt att byta då? Ska man ta ner typ växellåda eller nånting för det ska bli lättare? fyll på med info om detta ämne så är ni snälla. För hitta inte nått om hur man direkt byter den.

Korta ben å långa armar
55 Inlägg
9 oktober 2012
Hej!
Här står lite om ditt "problem".
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222488

och du behöver INTE riva ner lådan.
smile
Senast redigerat av Kolhasse (9 oktober 2012)

Far min var fattig, men han hade filar som gick lätt...

327 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Kolhasse skrev:
Hej!
Här står lite om ditt "problem".
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222488

Tacktack=) på bilderna ser det inte så svårt ut iaf... ser inte ut som han tage ner lådan el nö iaf..smile

4 294 Inlägg
9 oktober 2012
Det är väldigt lätt att byta hardyskivan. Frågan är dock varför den behöver bytas, för det är inget som går sönder bara sådär.

Min gamla 740 åt hardyskivor och det berodde på att växellådsbalken fått sig en smäll. Men att byta växellådsbalk eller hardyskiva är inget svårt:)

Köp en ifrån skroten är mitt tips, då spar du typ 800 kr och du får en lika bra och så blir det inte så dyrt ifall även denna skulle gå sönder pga fel vinkel på kardan lr liknande.

327 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Det är väldigt lätt att byta hardyskivan. Frågan är dock varför den behöver bytas, för det är inget som går sönder bara sådär.

Min gamla 740 åt hardyskivor och det berodde på att växellådsbalken fått sig en smäll. Men att byta växellådsbalk eller hardyskiva är inget svårt:)

Köp en ifrån skroten är mitt tips, då spar du typ 800 kr och du får en lika bra och så blir det inte så dyrt ifall även denna skulle gå sönder pga fel vinkel på kardan lr liknande.

Ahaa, får kolla med han då varför den gett sig. Kan jag märka att den gått sönder om jag provkör den? smile
Ahaa okej törligt dedär med balken:/ får kike på skroten smilesmile

4 294 Inlägg
10 oktober 2012
Hardyskivan märker du garanterat att den är sönder när du provkör, växellådsbalken behöver du inte märka något alls av.

Sök