1481
Sök

Volvo B230E Går inte rent

26 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Har ett ganska stort problem med min b230e motor. Det hela börja med att den bara dog när jag skulle he bilen.
Den startar och varvar då upp motorn till ca 4500rpm sen dör den om man inte gasar med den direkt. Men då kvar står ett annat problem, den skjuter ca 0,5m lågor ur båda avgas och insug och går ojämt som bara fan. Men kommer man upp över 2500-3000rpm så går den kalas bra och rent. Har bytt fördelare då på den gammla hade hallgivar kontakten släppt, även bytt tändmodul, start motor, komp testat samt testat med andra tändkablar, stift samt rotor och lock.

Någon som har någon bra idé på vad felet kan vara??

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 oktober 2012
Hängd kallstarsventil är en spontan tanke...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

26 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Har testat med den bort kopplad men blev ingen skilnad.

21 761 Inlägg
14 oktober 2012
Om felet började efter bytet av fördelaren så misstänker jag att den inte kuggades rätt och att tändningen för närvarande ligger fel. )

26 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Felet började innan bytet av fördelare. Å dessutom så kan du ju inte få fördelaren fel när den är monterad i kammen. Det började med att när jag startade bilen så poffade det till i avgas och sen dog den, den startade inte efter det men när den stått några dagar gick den igång och då började den leve fan.

Sök