4203
Sök

Installera Vattentempmätare Renault 5 TS 86 C2J-780

204 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
Hej!!

Tänkte att jag lätt skulle kunna installera en Vattentempmätare i bilen eftersom det inte finns någon sådan nu.
Det finns en givare i vattenpumpen, och det går till en display inne i bilen. Men vet inte vad den har för funktion, om den börjar lysa när den blivit för varm, eller när den har kommit upp till korrekt arbetstemperatur.

Hur som helst så köpte jag en sådan här:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-32242/

Tänkte att jag lätt kunde montera den på den gamla givaren. Men jag vet inte om det är så lätt!
Har iaf kopplat in strömmen för själva mätaren på tändningen, provat att jorda både från chassit och direkt från batteriet men jag får inget utslag. Eller när jag sätter igång tändningen så hoppar nålen till lite men den förblir stilla hela tiden. När jag installerade provade jag att köra med strömmen direkt från batteriet, det gjorde att nålen maxade direkt jag kopplade på strömmen.. Kan jag ha förstört själva mätaren pga detta?

Just det, givaren som följde med mätaren passar inte där den andra satt... Måste jag eventuellt köpa en ny givare för att få det att fungera?

Är som sagt helt nybörjare på det här! Första bilen jag håller på med smile

Tacksam för svar!

Sök