1 februari 2012
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Har du bytt membranet i förgasaren? Du har Pierburgh va?
Har inte bytt det, vet inte om jag vågar mig på att öppna förgasaren?
Drönirettab skrev:
Har kört 95 oktan under flera år i min bil, inga konstigheter med det. Möjligt att motorn går lite bättre med 98, fast jag har dock inte gjort jämförelser. Motorn i sig själv ska inte ha några problem med det lägre oktantalet så vitt jag vet, men du märker ju rätt snabbt om den tex har tendens till att spika vid belastning.

Okej

Ursäkta min fråga, men spikar.. Är det när det blir ett ordentligt ryck/hack? Så hela jag typ flyger framåt i bilen?
Senast redigerat av makkii (1 februari 2012)
BMW 123d E82 Cuopé Nuvarande
Gamla:
Audi A4 2,0T Avant -06 || Volvo 740 || Audi 100 -90 || Audi 80 Avant -94 || Audi A6 2,4 -05 || MB E220 -02 || Audi A4 2,0T Avant - 05 (b7)